Yalçın Rzazadə “Əlvida ”dedi
Amma onun musiqi
tariximizə bəxş etdiyi əvəzsiz ifa, təkrarsız səs və biri-birindən gözəl
mahnılar hələ uzun müddət yaşayacaq
Üç il əvvəl yaradıcılığının 50 illiyinə həsr olunan gecə Heydər Əliyev Sarayında keçiriləndə bütün sənət dostları, musiqi ictimaiyyəti, sənətini sevən insanlar salona toplaşmışdı. Böyük qələbəlik vardı. Dinləyicilər Yalçın Rzazadənin hər ifasını gurultu ilə alqışlayır, sanki gecənin sona çatmasını istəmirdilər. O gecə insanlar böyük sənətin gözəlliyi ilə üz-üzə idilər. Xalq artisti Yalçın Rzazadə sənətə gəlişindən, musiqi karvanının yolçusu olmasından, həyatından gəlib-keçən böyük bəstəkarlardan, unuda bilmədiyi xatirələrindən danışırdı. Cahangir Cahangirov, Tofiq Quliyev, Emin Sabitoğlu, Nəriman Məmmədov, Elza İbrahimova, Ramiz Mirişli, Telman Hacıyev kimi görkəmli bəstəkarların ölməz mahnılarını oxuyurdu. Salondakı insanlar sanki sehrlənmiş kimi dinləyirdi... Müğənni "Bakı, sabahın xeyir”, "Durnalar”, "Əlvida”, "Sevgi mahnısı”, "Gəncliyimi gəzirəm”, "Taleyim mənim”... deyə retro mahnıları yenidən yada salırdı.
74 yaşında dünyasını dəyişən böyük müğənninin ölümü ilə bağlı xəbərlər mediada yer alanda sənəti haqqında səslənən fikirlər bir daha əmin etdi ki, böyük sənətkarlar həyatdan köçsə də, sənətləri həmişə yaşayır, gələcək nəsillərə yadigar qalır.
Lənkərandan başlayan yol
Yalçın Rzazadəni dinləyicilər məhz
bu mahnı ilə tanıyır. Bundan sonra -1970-ci illərin əvvəlində Oqtay Kazımi ilə
işbirliyi onun daha da məşhurlaşmasına və sevilməsinə səbəb olur. Bəstəkarın
"Taleyim mənim”, "Əlvida”, "Bakının qızları”, "Heyf” və s. yüzlərlə mahnılarını
böyük şövqlə ifa edir.
Emin Sabitoğlu ilə tanışlığı isə
yaradıcılığında ayrıca bir səhifə açır: "Emin Sabitoğlunun bir-birindən gözəl
mahnılarını oxudum. Sonra yaradıcılığımda Cahangir Cahangirov, Tofiq Quliyev,
Telman Hacıyev, Elza İbrahimova və digər bəstəkarların mahnıları yer tutdu.
Artıq 1975-ci ildə Ali Sovetin fəxri fərmanına layiq görüldüm. 1978-ci ildə Ali
Sovetin ikinci fəxri fərmanı verildi. 1979-cu ilə ulu öndərimiz mənə Əməkdar
artist adını verdi”.Yalçın
Rzazadə Bədii Şuranın sərt qərarları ilə nəzarət olunan televiziyada, səhnədə
təkcə ifa tərzi ilə deyil, həmçinin geyim tərzi ilə fərqlənirdi. Bu baxımdan
ona Avropa sənəti, ritmi ilə Azərbaycan milli musiqisini birləşdirən sənətçi də
deyirdilər, Azərbaycanla Avropa arasında körpü də... "İlk oxuduğum mahnıdan
mənim geyimim nəinki Azərbaycan, sovet məkanı üçün də qeyri-adi idi.
Azərbaycanda kişilərə heç üzük taxmağa icazə vermirdilər, mən isə saçaqlı kovboy
pencəyi, şlyapası ilə səhnəyə çıxırdım, zəngin geyimlər geyirdim. Bu geyimlərlə
sərhədi aşmırdım. İnsanlar axşam işdən evə gəlirdilər. Qəzetlərdə də yazırdılar
ki, filan vaxt Yalçın Rzazadənin konserti olacaq. Hamı oturub Yalçının nə
oxuyacağı ilə bərabər, nə geyinəcəyini də gözləyirdi. Mən o stereotipi
sındırmışdım. Geyimdən başqa mənim oxuyacağım mahnılar, stil yeni idi” - deyə
mətbuata müsahibəsində xatırlamışdı.
Ölkəmizdə və xarici ölkələrdəki konsertlər
zamanı onu Böyük Simfonik və Estrada- Simfonik Orkestrləri, Xalq Çalğı
Alətləri Orkestri, "Dan ulduzu” İnstrumental Ansamblı, Vaqif Mustafazadənin
rəhbərliyi ilə "Sevil” vokal ansamblı, Əhsən Dadaşov adına "Xatirə” ansamblı,
SSRİ-nin Yuri Silantyev və Aleksandr Mixaylovun rəhbərliyi ilə Estrada- Simfonik
orkestrləri, Leninqradda Leybmanın rəhbərliyi ilə Caz Ansamblı kimi nüfuzlu
kollektivlər müşayiət etmişdi. "Xoşbəxtəm ki,
Cahangir Cahangirov, Tofiq Quliyev, Emin Sabitoğlu, Oktay Kazımi, Elza
İbrahimov, Telman Hacıyev və başqa bəstəkarlar haqqında veriliş çəkiləndə
birinci məni yada salırlar. Bilirlər ki, mənim bu bəstəkarlarla möhkəm
dostluğum, ünsiyyətim olub” - deyə müğənni həmişə öyünürdü. .
Y.Rzazadənin
"Dədə Qorqud”, "Gün keçdi”, "Baladadaşın ilk məhəbbəti”, "Od içində vahə”,
"Qaynana” və s. kinofilmlərdə ifa etdiyi mahnılar da müğənninin əvəzolunmaz
ifalarından sayılır.Bir gecədə yaranan mahnı
Müğənninin musiqi bioqrafiyasında mühüm yer
tutan, hamının əzbər bildiyi "Bakı, sabahın xeyir” mahnısının isə maraqlı
tarixi var. Mahnı bir gecədə bəstələnib. "1970-ci illərdə İslam Səfərli gecə
saat 01:00-də mənə zəng edib dedi ki, Bakı üçün şeir yazıb. "Yalçın, Bakıya çox
adam şeir yazıb. Amma heç kim Bakıya "Sabahın xeyir” deməyib. "Bakı, sabahın
xeyir” adlı bir şeir yazmışam” dedi. Həmin gecə şeiri diktə etdi, mən də
yazdım. Bunun ardınca Emin Sabitoğlu ilə danışıb, bu şeirə mahnı bəstələməsini
xahiş etdi. Mən şeiri oxudun, Emin Sabitoğlu misraları yazdı. Bununla bağlı
ayrıca görüşməli idik. Ancaq mahnı gözlənildiyindən də tez bəstələndi. Səhərə
yaxın Emin mənə zəng edib dedi ki, Yalçın, mahnı hazırdır. Mən isə yuxulu idim,
ona görə də konkret nədən söhbət getdiyini bilmədim. Sən demə, Emin Sabitoğlu
"Bakı, sabahın xeyir” mahnısını bir gecəyə bəstələmişdi. Bu mahnı belə yarandı”
- deyə Y.Rzazadə xatırlayırdı.
Y.Rzazadə bir neçə il idi
xəstəlikdən əziyyət çəkirdi. Heydər Əliyev Fondunun dəstəyi ilə Türkiyədə müalicə
olunurdu. Vətən müharibəsi xəbəri onu kövrəltmiş, torpaqlarımızın işğaldan azad
olunması isə qürurlandırmışdı. Qarabağda yenidən konsert vermək, oxumaq arzusu
vardı: "Mən xeyli müddət
Türkiyədə qaldım, vətən üçün o qədər darıxmışdım, deyirdim, ölkəmə gedəndə diz
üstə çöküb, torpağı öpəcəyəm. Vətənpərvərlik mövzuda çoxlu mahnılar oxumuşam və
yazmışam. "Hanı Qarabağ, hanı...” mahnısını oxumuşam. Səhhətim tam sağlam
deyil, amma çox sevinirəm. Mənim Cıdır düzündə çəkilişlərim, konsertim olub.
Arzum odur ki, Allah mənə can sağlığı versin, yenidən Cıdır düzündə konsertlə
çıxış edim, mahnılarımı xalqım üçün səsləndirim. Biz qələbə çaldıq. Şəhidlərimizin məkanı cənnətlik olsun. Onların qanı
yerdə qalmadı. Şəhidlərimizin ailələrinə baş sağlığı verirəm”.
Sənətkar diqqətsiz
qalanda
Yalçın Rzazadə xəstəliyinə qədər səhnəyə, onun sevən dinləyiciləri
qarşısına tez-tez çıxır, televiziya ekranlarında ğörünürdü. Xalq Artisti
Azərbaycan Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin vokal və pop musiqi
kafedrasının müdiri idi. Sənətindən, yaradıcılığından yorulmamışdı. Onu yoran
özünə qarşı gördüyü diqqətsizlik idi: "Bu gün sənətimin zirvəsidir, ən zirvə
dövrünü yaşayıram. İstəyərdim ki, bu zirvədə yenə də çoxlu sənət nümunələri
yaradım. Buna isə sağlamlığım imkan verir. Həm də bu yaşda insan istəyir ki,
nəsə diqqət, reaksiya olsun. Diqqət olmayanda, sənətkar həssas olur. Bu sənətin
böyük nümayəndəsi çox həssas, zərif, dəymə-düşər olur, nə isə gözləyir. Böyük
sənətkar nə qədər qüvvətli olsa da, diqqətsiz qalanda gül kimi solur, sınır”-
deyə mətbuata narazılığını ifadə etmişdi.
Yalçın Rzazadə hansısa məmurların laqeydliyindən qəlbində incisə də,
xalqın ona sevgisindən doyaraq getdi. Xalqın sonsuz məhəbbət və hörməti ilə də
son mənzilə müşayiət olundu. Yalçın Rzazadə bəstəkar Oqtay Kazıminin məşhur
mahnısının dili ilə həyata həmişəlik "Əlvida” dedi. Amma musiqi tariximizə
əvəzsiz ifa, təkrarsız səs və biri-birindən gözəl mahnılar bağışladı... Təranə Məhərrəmova