İdman dərsini “sağlamlıq dərsi”nə çevirməyin yolları

Kim
sevirsə idmanı,
Poladdan
olar canı.
İdmanı
sevirik biz,
Bərkiyir
bədənimiz.
Orta
məktəbdə oxuyarkən idman ən çox sevdiyim fənlərdən biri idi. İdman dərsi olan
gün xüsusi bir istəklə məktəbə gedirdim. Çünki həmin dərsdə məcburiyyət yox
idi. Evdən gətirdiyimiz idman paltarlarını geyinir, idman müəllimimizin
göstərişi ilə ilkin hərəkətləri edirdik. Sonda isə uşaqlarla biri-birindən
maraqlı oyunlar oynayardıq. Topla olan oyunlarımız daha əyləncəli olardı.
Oğlanlar futbol, qızlar voleybol, ya da hamımız birlikdə "ortada qaldı”
oynayardıq. Deyərdim ki, bəlkə də ən çox əyləndiyimiz, birgə gözəl vaxt
keçirdiyimiz yeganə dərs idi. Çünki idman dərsi bizə həmin yaş dövründə
dərslərdən vaxt tapıb evdə yaşaya bilmədiyimiz əyləncəli anları yaşamağa şərait
yaradırdı. O zaman idman dərsinin hansı saatda olmasının bizim üçün fərqi yox
idi. Hansı saatda olursa olsun, dərsdə iştirak edirdik. Amma nədənsə son
dövrlər bəzi şagirdlərin bu dərsdə intizamlı şəkildə iştirak etmədiyini, dərsin
hansı saatda olmağından asılı olaraq, maraq göstərdiyini görürük. Məsələn, elə
şagirdlər var ki, idman dərsi son saat olanda evə gedir, dərs arasında olan
zaman isə həmin dərsə girməyib ondan sonrakına hazırlaşır. Şagirdlərin bir
qismi isə digər dərslərin arasına salınan idman dərsləri tərlədiklərini, belə
vəziyyətdə sinifdə oturarkən xəstələndiklərini deyirlər. Bu kimi səbəblərdən
demək olar ki, idman dərsinə olan maraq azalıb. Ona görə bu dəfə idman dərsinin
əhəmiyyətinin artırılmasına diqqət ayırmaq istədik. "Necə tənzimləmək olar ki,
şagirdlər digər dərslərdə olduğu kimi, bu dərsdə də müntəzəm iştirak etsinlər”
sualına cavab tapmağa çalışdıq.
İlk olaraq
paytaxtda fəaliyyət göstərən bir sıra məktəblərlə əlaqə saxlayıb idman
dərslərinin tədrisi ilə maraqlandıq. Məktəblərdən verilən məlumata görə, idman
dərsləri müxtəlif saatlarda keçirilir: "Məktəbdə idman müəllimlərimiz digər
fənn müəllimlərinə nisbətən azdır. İdman zalımız isə bir dənədir. Müəllim az,
zal bir, sinif çox. Təbii ki, bütün siniflərin dərsini son saata sala bilmərik.
Ona görə orta saatlarda da idman dərslərimiz var. İdmanın ara dərs olmasının
şagirdlər üçün də faydası var. Uşaqlar bütün gün dərs oxuyur, zehni yorğunluq
keçirirlər. İdman dərsi onlar üçün fasilə kimi olur. İdman edirlər, əylənirlər,
sonra yenidən dərsə qayıdırlar”.
Elm və Təhsil Komitəsinin üzvü
Asim Mollazadə qeyd edir ki, bu məsələ ilə
Təhsil Nazirliyinin müvafiq qurumu məşğul olmalıdır. Həmçinin məktəblər özləri də bu işdə maraqlı olmalıdırlar.
Şagirdlər üçün xüsusi idman zalı olmalı, onlar üçün hər bir şərait
yaradılmalıdır. Uşaqların idmandan sonra yuyunmaları, paltarlarını dəyişmələri
üçün yerlər olmalıdır. Bu kimi şəraitlər yaradıldığı zaman, şagirdlər dərsdə
iştirak etməyə özləri maraq göstərəcəklər.
Tibb üzrə ekspert Adil Qeybulla deyir
ki, bu, o yaşdakı uşaqların fiziki inkişafına əhəmiyyətli təsir göstərir: "Əslində
orta məktəblərdə "İdman dərsi” dediyimiz fənn "Bədən tərbiyəsi” adlanır. Bu ad da
əbəs yerə seçilməyib. Bu dərsin məqsədi o yaşdakı şagirdlərdə bədən quruluşunun
düzgün inkişafına və formalaşmasına kömək etməkdir. Uşaq günün böyük bir
qismini məktəbdə parta arxasında olduğu üçün bu dərsin tədrisi vacibdir. Bu,
onların fiziki sağlamlığına nəzarət etməyə imkan yaradır. Hətta deyərdim ki,
idmana marağı olan uşaqları seçib onlarla xüsusi məşğul olmaq da olar. Düşünürəm
ki, bu işin tənzimlənməsi beynəlxalq standartlara uyğun olmalıdır. Dünya
təcrübəsindən yararlanmaq lazımdır. Burada idman müəllimlərindən də çox şey
asılıdır. İşə məsuliyyətlə yanaşmalı, şagirdlərdə maraq oyatmalıdırlar. Bundan
başqa, təhsil olacağı da elə şərait yaratmalıdır ki, uşaqlar idman dərsindən
tərli çıxdıqda, xəstələnməsinlər”.
İdman mütəxəssisi Nicat
İbrahimxəlilov bildirir ki, bu məsələdə əsas iş
məktəbin və müəllimin üzərinə düşünür: "Həmin dövrdən uşaqlara idmanı
sevdirmək, aşılamaq lazımdır. İbtidai sinifdə onsuz da həmin dərs keçirilmir,
müəllimələr idmanı digər dərslə əvəzləyirlər. Əsas ibtidai sinifdən sonra
tətbiq olunmağıdır. Burada olan
nüanslardan biri də odur ki, orta məktəbdə dərs deyən idman müəllimi qızlara
voleybol, oğlanlara da futbolu öyrədir. Başqa idman növünə maraq yaratmırlar.
Həmin müəllimin öz işinə marağı olsa, zaldakı avadanlıqlarla daha gözəl dərs
keçər. Bütün idman növlərini izah edərək, şagirdlərini marağını dərsə cəlb edə
bilər. Cüdo, karate, boks kimi idman növlərindən
də dərs keçsələr,maraq yaranar. Bu zaman
potensialı olan uşağı da müəyyənləşdirmək mümkündür. Bəlkə də o şagirdlər
arasında dünya çempionu ola biləcək istedadlar var. İndi elə uşaqlar var ki, dərsdən sonra idmana
gedirlər. Əgər orta məktəbdə bu fənn normal tədris olunsa, onda uşaq başqa yerə
getməz. Yəni məktəbdən, müəllimdən çox şey asılıdır. İdman dərsinin hansı saatda olmasının bir
fərqi yoxdur. Şagirdlər arasında maarifləndirmə işi aparmaq lazımdır ki, bu
fənn sizin sağlamlığınız üçün vacibdir. Bəzi məktəblərdə rübün sonunda idman
müəllimi qiymətləndirməni necə gəldi aparır. Amma uşaqlardan normativ
götürsələr, qayda qoysalar, onda
şagirdlər də işin ciddiyyətinin fərqinə vararlar. Məktəbdən, tədris prosesindən
çox şey asılıdır”.
Təhsil
üzrə ekspert Şahlar Əsgərov qeyd
edir ki, dərsə maraq yaratmaq üçün şagirdlərin istəkləri nəzərə alınmalıdır: "İdman
dərsi sovet dövründə adminstrativ yolla keçirilirdi. Bu dərs çox faydalı
dərslərdən biridir. Uşaqların fiziki inkişafı baxımından təsiri böyükdür.
Təhsil Nazirliyinin bir sıra tədbirlərində gənclərlə birlikdə olanda fikir
vermişəm, əksəriyyəti cansız, cılız
bədənlidir. Hiss olunurdu ki, onlar idman dərsi keçməyiblər. Dərsə maraq yaratmağın ən asan yolu
şagirdlərin fikrini öyrənməkdir. Kimin hansı idman növünə marağı var, onunla
məşğul olsun. İdman növü çox olanda şagirdlərin marağı artacaq. Çünki çox zaman
şagirdlərə bütün idman növlərindən dərs keçirilmir. Lazımdır ki, uşaqların
istəyinə uyğun idman dərsləri olsun. Müxtəliflik olsa, maraq artar”.
Günel
Azadə
