Dünya mediası Bakı-Tbilisi-Qarsdan yazır
Sözün əsl mənasında əsrin hadisəsinə çevrilən Bakı-Tbilisi-Qars dəmir
yolu layihəsinin reallaşması dünya mediasının, siyasilərinin əsas müzakirə
mövzularından birinə çevrilib. Dost sevinir, düşmən isə qərəz dolu xəbərləri
dərc etməkdədir. Düşmən Ermənistanın mediası və onunla həmfikir olanlar hər
vəchlə layihənin əhəmiyyətini azaltmağa çalışır. Erməni mətbuatı əsrin ən böyük
iqtisadi, siyasi hadisəsi olan bu hadisəyə qısqanclıq nümayiş etdirir. Bəlli
olduğu kimi, bu, artıq neçənci nəhəng regional layihədir ki, Ermənistandan yan
keçir. İşğalçılıq siyasəti nəticəsində regionda təklənən bədnam hərbi xunta
rəhbərliyi əhalisini sosial və iqtisadi çətinliklər içində yaşadır.
Bakı-Tbilisi-Qars layihəsindən Qərb mediası da yazır. Məsələn,
nüfuzlu "Qolos Amerika” "Yeni Avrasiya körpüsü” başlıqlı
məqaləsində ABŞ və Avropa İttifaqının dəmir yolu xəttinə dəstək verib, onu
alqışladığını yazıb. Hər iki qurumun Azərbaycandakı nümayəndələri layihənin
reallaşmasını alqışlayıblar. Radioya müsahibəsində Gürcüstan Atlantik Şurasının
vitse-prezidenti Batu Kuteliya bildirib ki, layihə həm, iqtisadi, həm də siyasi
mənada mühümdür. "Bu magistral xətt strateji cəhətdən müəyyən mənada iqtisadi
əhəmiyyəti də üstələyir”, - deyən ekspert əlavə edir ki, iqtisadi komponent də
böyük əhəmiyyət kəsb edir. Onun qənaətincə, Şərq və Qərbi birləşdirən layihədə
Gürcüstanın iştirakı ona xeyli divident gətirir: "Bu, Gürcüstana bir sıra
ölkələrə çıxmağa imkan verəcək. Gürcüstanın dünya loqistik xəritəsində peyda
olması, digər bir infrastrukturun, məsələn Poti, gələcəkdə isə Anakliya
limanlarının daha böyük həcmdə işləməsinə səbəb olacaq. Bu isə Gürcüstan üçün
iqtisadi oksigen balonu rolunu oynayır”. O ki qaldı layihənin geosiyasi
əhəmiyyətinə, onun qənaətincə, bu, Gürcüstanın seçdiyi vektora uyğundur. Bundan
çıxış edərək, o layihənin əhəmiyyətini Bakı-Ceyhan neft kəməri ilə
eyniləşdirib.
Dünyaca məşhur "Euronews” isə
"Rusiyadan yan keçməklə İpək yolu” başlıqlı
reportaj təqdim edib. Layihənin beynəlxalq əhəmiyyət kəsb etdiyini qeyd edən
müəllif bunu Azərbaycanın qələbəsi kimi təqdim edib.
Rusiya mətbuatı da layihə ilə bağlı xüsusi fəalıq nümayiş etdirir.
Məsələn, bu ölkənin dünyaca məşhur "Nezavisimaya
qazeta” nəşri yazır ki, açılış mərasiminə bir sıra ölkələrin prezident və
baş nazirləri qatılıb. Qəzet xatırladır ki, dəmir yolu magistral xətti yeni
"Böyük İpək yolu”nun bir hissəsinə çevrilməlidir. Xüsusi vurğulanır ki,
nəqliyyat dəhlizi Rusiyadan yan keçməklə Asiya və Avropanı birləşdirir. Daha
sonra məqalədə Türkiyə prezidenti Rəcəb Tayyib Ərdoğanın fikirləri yer alıb.
Lakin məqalədə bir sıra qərəzli yanaşma hiss olunur. Buna baxmayaraq, nəşr yeni
dəmir yolunu "əsrin üçüncü layihəsi” kimi qələmə verib. Əlavə edilib ki,
layihənin rentabelliyi bir qədər narahatlıq doğurur. Qeyd edilir ki, Qərb bu
layihənin həyata keçirilməsində o qədər də maraqlı olmayıb. Dərhal da
Ermənistan qabardılır. "Qərb onsuz da izolyasiya vəziyyətində olan Ermənistanın
daha da ətraf aləmdən təcrid olunmasını istəmir”.
"Qazeta.ru” saytında isə
dərc edilən "İpək yolu: Moskva və
Londondan yan” başlıqlı məqalədə Azərbaycan, Gürcüstan, Qazaxıstan və
Türkiyənin Rusiyadan yan keçməklə yeni dəmir yolu xəttini işə saldıqları
vurğulanır: "Perspektivdə bu layihə "Yeni İpək yolu”nun bir hissəsinə çevriləcək,
Çin və Avropanı Londona qədər birləşdirmiş olacaq”. Daha sonra prezident İlham
Əliyevin çıxışına yer verən nəşr yazır ki, bu xətt Avropa və Asiyanı
birləşdirən qısa və etibarlı bir yoldur. Bundan əlavə, məqalədə Türkiyə
prezidenti Rəcəb Tayyib Ərdoğanın fikirləri yer alıb: "Ərdoğan bildirib ki, hazırda
Çindən Böyük Britaniya, Fransa, Almaniya və digər ölkələrə Cənub və Şimal
dəhlizləri ilə yüklər daşınır. Bu isə 45-62 günə başa gəlir. Bakı-Qars işə
düşdükdən sonra bu məsafə 12-15 gün azalacaq”. Məqalədə, həmçinin dəmir yolu
ilə bağlı tariflər də əks olunub: "Yüklərin hər tonu görə 37 dollar, vaqona
görə 2279, 40 funtluq konteyner isə 529 dollar tarif müəyyənləşdirilib. İlk vaxtlar
il ərzində 5 mln. ton yük və bir milyon sərnişin daşınması nəzərdə tutulub.
Sərnişin daşınmasına 2018-ci ildən başlanılacaq. Azərbaycan İsveçrədən 30 yataq
vaqonu və 10 ədəd Fransa istehsallı lokomotiv alıb. Dəmir yolu ilə Türkiyəyə
Türkmənistan və Azərbaycandan sıxılmış qazın daşınması da daxildir. Lakin əsas
məqsəd Çindən konteyner daşınmalarıdır”.
Məqalədə o da qeyd edilir ki, Bakı-Qars dəmiryolu xəttinin işə
düşməsi erməni mətbuatında qəzəblə qarşılanıb. Səbəb də xəttin onlardan yan
keçməsi olub. Bunlardan ən yumşaq səslənən fikir "Azərbaycan özünü iqtisadi
pələng kimi qələmə verməyə çalışır” fikri olub.
Qazaxıstan nəşrləri də Bakı-Qarsla bağlı məlumatları özlərinin baş
xəbərinə çeviriblər. Məsələn, "forbes.kz”
saytında bu ölkənin Gürcüstandakı səfiri Ermuamed Ertısbayev Bakı-Qars dəmir
yolunun açılış mərasimini ilin hadisəsi adlandırıb. O bildirib ki, Qazaxıstan
bu beynəlxalq layihədə aktiv iştirak edəcək.
Başqa bir sayt "biznes.info”
isə prezident İlham Əliyevin fikirlərini baş xəbər kimi qələmə verib.
Yeri gəlmişkən qardaş Türkiyə mətbuatında Bakı-Tbilisi-Qarsla bağlı
yüzlərlə məqalə dərc edilib və hələ də edilməkdədir. Məsələn, "Yeni safak” 'Türkiye, Azerbaycan ve
Gürcistan'ın ortak başarısı' başlıqlı məqalədə prezident Ərdoğanın "açılan
yeni xətt üç ölkənin birgə təşəbbüsünün nəticəsidir” fikirləri yer alıb. "Haberler” "İşte Bakü-Tiflis-Kars
Demiryolunun Türkiye'ye Kazandıracakları!”, Aksam "Dünyanın iki yakası ‘demir
ağ’ ile birleşti”, "Sabah” "İpək yolu’nda gurur günü”, "Yeni akıt”da
""Ermenistan'a büyük bir ders” başlıqlı məqalələrdə bu layihənin
qlobal əhəmiyyət kəsb etdiyi xüsusi vurğulanıb. Bu məqalələrdə qeyd edilib ki, Bakı-Tbilisi-Qars
dəmir yolunda ilk səfərin reallaşması ilə "Orta dəhliz” layihəsinin ən önəmli
mərhələsi başa çatdırılmış olur.
Azər NURİYEV