“Mənə nə”lər – fəlakətlərimizə yol açmırmı?
Çoxdandır bu məqaləni yazmaq
istəyirdim. Amma qınaq olacağımdan ehtiyat edirdim. Ona görə yox ki, qınaq
olacağımdan qorxuram, ona görə ki, bəzilərinin ədəb-ərkanını, ləyaqətini dərk
etməyərək "indi zaman o zaman deyil” deyə dodaq büzərək utanmadan özlərinə haqq
qazandırmaqlarından qorxuram. "Ləyaqət! Qorxuram elə bir vaxt gələ ki, izahlı
lüğətlərdə bu sözün qabağına "köhnəlib” yazıla”. Görkəmli şairimiz Bəxtiyar
Vahabzadə "Gəlin açıq danışaq...” adlı publisistik əsərində yazırdı ki:
"Ləyaqət hər kəsin dəyəridir, insanlıq sifətidir. Ləyaqətini itirən adam həm
dəyərini, həm də insanlıq sifətini itirmiş olur”. Bax cəmiyyətin faciəsi də o
zaman başlar ki, insan insanlığını, ləyaqətini, abır-həyasını itirir. Axı
əxlaq, ədəb "cəmiyyətdə, ailədə və əmək kollektivində insanların davranışını
nizamlayan norma və qaydaların toplusudur”.
Rəhmətlik nənəm həmişə deyərdi ki: "Abır-həyasını itirən, böyük-kiciyi olmayan
adamdan həmişə uzaq ol”. Doğrusunu deyim ki, əvvəllər bu sözləri dərk etməzdim.
Böyüdüm, həyatı dərk etdim və nənəmin nə qədər haqlı olduğunun şahidi oldum.
Bəlkə də çoxları məni qınayar, bu onların öz işidir. Amma mən bu fikirdəyəm ki,
abır-həyasını itirən, böyük-kiçiyi olmayan insan dünyada ən təhlükəli
cinayətkardan da qorxuludur. Çünki yer üzündə olan bütün varlıqlar içində
yalnız insanın mənəviyyat barədə anlayışı var və o, zamanından, məkanından
asılı olmayaraq hər an əxlaqa, mənəviyyata ehtiyac duyur. O, yaxşı, ya pis
əməlləri ilə, əxlaqı ilə ya mənəviyyatlı, ya da mənəviyyatsız olur.
Xalqımız zəngin mədəniyyətə, böyük milli ənənələrə malik olan bir xalqdır.
Deməli hər şey kökdən, soydan başlayır. "Köksüz ağac xəfif əsən küləyin belə
qurbanı olur”. İnsan da belədir. Kiçik yaşlarında aldığı tərbiyə (vay o günə
ki, tərbiyə verənin özünün tərbiyəyə ehtiyacı ola), ailədəki sağlam mühit bütün
ömrü boyu özünü büruzə verir. Əgər bu gün tərbiyə etdiyimiz övladın, təhsil
verdiyimiz şagirdin, vətəndaş kimi yetişdirdiyimiz gəncliyin mənəviyyatında,
əxlaqında qüsurlar varsa, ilk növbədə biz valideynlər, müəllimlər, pedaqoqlar
günahkardır. Əgər biz mənim övladım yaxşıdır, başqasından "MƏNƏ NƏ?” deyə
laqeydlik ediriksə, dolayısı ilə elə öz övladımızı da uçuruma yuvarlamırıqmı?
Axı o tək-tənha yaşamır, o da cəmiyyətin bir üzvüdür. Qonşumuzda bir əxlaqsız,
bir narkoman yaşayırsa, istər-istəməz o çirkaba bir gün övladımız olmasa da,
nəvəmiz, nəticəmiz düçar olacaq. Çünki buna "mənə nə?”lərimizlə,
laqeydliyimizlə yol açırıq. Unutmayaq ki, bu biganəliyi, laqeydliyi gənc nəsil
bizdən görüb-götürür. Odur ki, ailədə valideyn, təhsil ocaqlarında müəllim,
pedaqoq, ictimai yerlərdə ağsaqqallar özlərini "təqlidə layiq apara bilmirsə”
gənclikdən ləyaqət ummağa haqqı varmı? Əsla! Əgər bu gün mənim övladım və yaxud
tələbəm cəmiyyətdə özünü apara bilmirsə, onun təlim-tərbiyəsində qüsurlar varsa,
bunun günahı məndədir. Çünki onu cəmiyyətə mən hazırlamışam. Mən pedaqoqam.
Ölkənin ən böyük, ən nüfuzlu ali məktəbində (BDU) təlim-tədrisin təbliği ilə
məşğulam. İlk vəzifəm tərbiyəli, ləyaqətli vətəndaş yetişdirməkdir. Hər şey
kamil, gözəl, düzgün tərbiyədən başlayır: "Elm, bilik sonrakı məsələdir”.
Tərbiyəli vətəndaş yetişdirmək üçün müəllim bütün hərəkətləri; danışıq tərzi,
geyim mədəniyyəti, cəmiyyətdə özünü aparmaq bacarığı ilə nümunə olmalıdır. Axı
müəllim ilk növbədə mənəvi təmizlik, paklıq timsalıdır. Unutmayaq ki, gənclik
bizdən nəyi görür, necə görür, elə də götürür. Bunun üçün şahidi olduğum bir
necə hadisəni qısa da olsa xatırlatmaq istərdim.
Bir-iki il bundan əvvəlin söhbətidir. Qohumlarımdan biri universitetimizdə
oxuyan bir tələbə qızla ailə qurmaq fikrində idi. Qohum-qardaş qızın kimliyi,
necəliyi haqqında maraqlanmağımı xahiş etdi. Bir müəllimə yoldaşımla qızın
oxuduğu fakültəyə gəldik. Məlum oldu ki, dekan müavini qadındır, qızları da o
yaxşı tanıyır. Ədəb-ərkanla qapını döyüb içəri girdik, dekan müavini çox əsəbi
olduğundan salamımızı da götürməyi unutdu və ilk sözü bu oldu: "Daha mən
bezdim, nə qədər tapşırıq olar, balam qoyun bir özümüzə də tələbə qalsın da”.
Gəlişimizin tam başqa bir məqsədli olduğunu xanıma anlatmaq istəsəm də, cəhdim
boşa çıxdı. Çünki onun qışqır-bağırı bütün otağı bürümüşdü, özü deyib, ozü də
eşidirdi. Gah əlindəki kağızları yerə çırpır, gah da onları əsəbi halda
yığırdı. Hadisə baş verən zaman xanımın otağında hec olmasa on-onbeş tələbə var
idi və çaşqın halda müəllimənin bu hərəkətini "seyr” edirdilər...
Bir dəfə universitetin böyük zalında tədbir keçirilirdi. Müəllimə
yoldaşlarımdan biri əl çantasını və telefonunu oturacağa qoyub çölə çıxdı. Bu
zaman cavan bir müəllimə yaxınlaşaraq əsəbi halda "mən dedim axı bura mənim
yerimdir” deyə oturacağa qoyulan əl çantasını və telefonu arxadakı oturacağa tulladı
(onlar yerə düşdü). Bu hərəkət də tələbələr tərəfindən çaşqınlıqla "seyr”
edildi...
Bir-iki həftə
bundan əvvəl müəllimə yoldaşımla Ali Attestasiya Komissiyasına getmişdik.
Qayıdan zaman dərsə gecikməmək üçün taksi ilə gəlməli olduq. Hava bir az
yağışlı və soyuq olduğu üçün taksi sürücüsü maşını universitetin giriş qapısına
yaxınlaşdırdı. Bu zaman arxadakı maşının sürücüsü qışqıra-qışqıra taksi
sürücüsünü təhqir etməyə başladı (Sonradan öyrəndim ki, bu qışqır-bağırı salan
universitetin müəllimi imiş, özü də filoloq).
Mənə elə gəlir ki, nəql etdiyim bu üç
hadisənin heç birinin şərhə ehtiyacı yoxdur. Bu hadisələr tələbələrimizin
gözləri qarşısında baş verir. Onlar yaxşını da, pisi də bizdən öyrənirlər.
"Gözəl tərbiyə vermək vətənə, millətə və insanlığa xeyir verən insan
yetişdirməkdir”. O insan ilk olaraq ailədə, sonra cəmiyyətdə yetişir. "Odur ki,
xeyirli övlad üçün hüzurlu bir ailə yuvası nə qədər vacibdirsə, xeyirli nəsil
üçün də təmiz bir mühit şərtdir”. Yetər ki, o yuvanı könüllə, sevgiylə quraq,
hörmətlə-izzətlə qoruyaq. Kökümüzə, soyumuza xas olan abır-həyanı,
alicənablığı, nəcabəti itirməyək. Bizə miras qalan "Əxlaqnamə”lərimizi
"xaricpərəstlik, müasirlik pərdəsi altında yad meyillərin təsiri ilə itirməyək,
dəyişməyək, unutmayaq”.
Mən pedaqoji fəaliyyətimlə yanaşı, bir jurnalist kimi dövrü mətbuatla müntəzəm
əlaqə saxlayıram. Xüsusən də "Kaspi” və "Ədalət” qəzetlərinin, "Füyuzat” və
"İşıq” jurnallarının daimi yazarıyam. Onlarla əməkdaşlıq etdiyim ilk gündən
(kollektivin böyük əksəriyyəti gənclərdir) onlardakı ədəb-ərkana, yaşlarına
uyğun olmayan dünyagörüşünə, özünü aparma tərzinə heyran qaldım (Hətta hərdən
elə düşünürəm ki, onlar sanki secilmişlərdir).
May ayında "Füyuzat” və "İşıq” jurnallarının
təsisçisi olan Milli İrsi Mədəni Tarixi Araşdırmalar Fondunun təşkilatçılığı
ilə "Könlüm keçir Qarabağdan” adlı inşa müsabiqəsi kecirildi. Müsabiqə qaçqın
və məcburi köçkünlər üçün Müşviqabadda salınan qaçqın şəhərçiyində yerləşən
Ağdam rayon 33 nömrəli orta məktəbi, Cəbrayıl rayon akademik Mehdi Mehdizadə
adına şəhər tam orta məktəbi, Füzuli rayon 50 saylı tam orta məktəbi və
Xocavənd rayonu Nərimanlı kənd tam orta məktəbləri arasında keçirildi. "İşıq”
jurnalının məsul redaktoru Əsəd Aslanoğlunun, "Füyuzat”ın redaktoru Elçin
Bilaloğlunun, məsul katib Mübariz Yunusovun və texniki şöbənin müdiri Samir
Ramizoğlunun tədbiri yüksək səviyyədə keçirmələri, oxucular və tədbir iştirakçıları
ilə həddən ziyadə xoş ünsiyyətdə olmaları hər kəsi məmnun etdi.
...Fransız alimi Bernar yazırdı ki: "İnsan çox şey olmadan keçinə bilər, təkcə
insansız keçinə bilməz”. Bəli məhz insansız. Ləyaqətini, mənliyini, insanlığını
itirməyən insansız. Mənəvi zənginliyini, şəxsi ləyaqətini hər şeydən üstün
tutan ulularımızın məsləki-məramı gəncliyimizə örnək olmalı, ləyaqətsizliyinin
qurbanı olanlardan ibrət dərsi götürülməli. Yoxsa itirərik! Gələcəyimizin
təminatı olan ləyaqətli gənclərimizi itirərik. Onları itirmək sabaha inamımızı,
əqidəmizi itirmək deməkdir. İnamsız, əqidəsiz isə şeytan olur. Şair demiş:
"Məslək dediyin şey, bir ağır yük”. O yükü daşımaq üçün ləyaqətli bir vətəndaş
olmaq lazımdır. Elə bir vətəndaş ki, Vətəninin daşına, torpağına layiq olan
VƏTƏN DAŞI!
Son 20 ildir
ki, hər sahədə qloballaşmadan bəhs edirik. Şair demiş: "Əgər biz qloballaşmaya
getmək adı ilə min illərin sınağından keçmiş dəyərlərimizdən, əxlaqımızdan əl
çəkiriksə, mən o qloballaşmanın əleyhinəyəm”. Mənə elə gəlir ki, təkcə mərhum
şairimiz B.Vahabzadə yox, elə milli-mənəvi, əxlaqi dəyərlərini hər şeydən üstün
tutan hər bir azərbaycanlı bu fikirdədir. Həyatda həmişə ləyaqətini, nəcabətini
qoruyanlar qalib gəlib. Həyatın fəlsəfəsi də budur. Bu fəlsəfənin meyarını
duyan, ona "səcdə edən”lər həmişəyaşarlıq qazanıb. Yoxsa "bu həyat adiləşər,
cılızlaşar” və bu gözəl həyatda yaşamaq da mənasız olar!
Qərənfil Dünyamin
qızı
Əməkdar jurnalist