Strateji Yol Xəritəsi üzrə yarımillik monitorinq və qiymətləndirmə hesabatları açıqlanıb
Strateji Yol
Xəritəsi üzrə yarımillik monitorinq və qiymətləndirmə hesabatları açıqlanıb. Belə
ki, verilən hesabata əsasən, ümumi nəticənin 32 faizi icra edilib, 59 faizinin icrasına
başlanılıb. Hədəflər sırasında fiskal dayanıqlığın gücləndirilməsi və davamlı monetar
siyasətin qəbul edilməsi, özəlləşdirmə və dövlət mülkiyyətində olan müəssisələrlə
bağlı islahatların həyata keçirilməsi, insan kapitalının inkişaf etdirilməsi, əlverişli
biznes mühitinin inkişaf etdirilməsi əsas məqamlardandır. Qeyd edək ki, əsas icraçı
qurumların performansı müəyyənləşdirilərkən hər bir qurumun əsas icraçı olduğu tədbirlərdən
icra edilmiş tədbirlər bir bal, icrasına başlanılmış tədbirlər 0,5 bal, icrasına
başlanılmamış tədbirlər 0 bal ilə qiymətləndirilir və əldə edilmiş toplam nəticə
həmin qurumların əsas icraçı olduqları tədbirlərin ümumi sayına bölünüb. Belə ki,
əsas icraçı qurumların performansı qiymətləndirilərkən mənsub olduqları tədbirlərin
Azərbaycan Respublikasının milli iqtisadiyyat perspektivi üzrə Strateji Yol Xəritəsindəki
ümumi çəkisi nəzərə alınmamışdı. Aidiyyəti qurumların mənsub olduqları tədbirlərin
sayı 2017-ci ildən icrasına başladıqları bütün tədbirləri özündə ehtiva edir.
Prioritetlərin
icra vəziyyəti haqqında da nəticələr açıqlanıb. Belə ki, neft gəlirlərinin dövlət
büdcəsinə köçürülməsini tənzimləyəcək qızılı qaydanın qəbul edilməsinin faiz
göstəricisi 50, xərc-investisiya intizamının təminatı üçün mexanizmin yaradılmasının
50, yeni iqtisadi modelə effektiv pul siyasəti rejiminin tətbiq edilməsinin 80,
iqtisadiyyatda dövlət sektorunun rolunun səmərəliliyinin artırılmasına dair ümumi
yanaşmanın koordinasiya edilməsinin 83, özəlləşdirmə gündəliyinin uğurla icrası
və prioritet sektorlardan özəlləşdirmənin həyata keçirilməsinin 50, təhsilin bütün
pillələrində keyfiyyətin yüksəldilməsinin 79, əmək məhsuldarlığının yüksəldilməsini
təmin etmək üçün insan kapitalının stimullaşhdırılması 38 faizdir.
Artıq
qarşıdakı hədəflər də bəllidir. Məsələn, kənd təsərrüfatına dair qarşıdakı hədəflər
sırasına ərzaq təhlükəsizliyinin dayanıqlılığının təmin edilməsi üçün instutisional
potensiallığın gücləndirilməsi, kənd təsərrüfatı məhsullarının istehsal potensialının
dəyər zənciri üzrə artırılması, maliyyəyə çıxışın asanlaşdırılması, aqrar sahə üzrə
dövlət tənzimlənməsinin effektivliyinin yüksəldilməsi və biznes mühitinin təkmilləşdirilməsi,
kənd yerlərində məşğulluğun artırılması və əhalinin rifahının yüksəldilməsi
daxildir. Bundan başqa, Azərbaycan Respublikasında loqistika və ticarətin inkişafına
dair hədəflər sırasında Azərbaycan üzərindən ticarət həcminin artırılması üçün əlverişli
mühitin yaradılması, tranzit ticarətindən daha yüksək dəyərin əldə edilməsi, loqistika
və ticarət sahəsində məqsədlərin gerçəkləşdirilməsi üçün mühüm hərəkverici mexanizmlərin
tətbiqi dayanır.
Qeyd edək
ki, "Yol Xəritəsi”ndə müəyyən edilmiş tədbirlərin 32 faizinin icrası tamamlanmış,
59 faizinin icrası üzrə işlərə başlanılmışdır. Fiskal dayanıqlılığın
gücləndirilməsi və davamlı monetar siyasətin qəbul edilməsi məqsədilə büdcə
qaydalarının parametrləri beynəlxalq təcrübə nəzərə alınmaqla
müəyyənləşdirilərək razılaşdırılaraq, büdcə qaydalarının tətbiq olunacağı
təqdirdə dövlət və icmal büdcə göstəricilərinə təsiri və yarana biləcək risklər
təhlil edilib. Avropa İttifaqı və Dünya Bankı tərəfindən təqdim olunan
hesabatlar nəzərə alınmaqla, Ortamüddətli Xərclər Çərçivəsinin və nəticə əsaslı
büdcə mexanizmlərinin yaradılmasına dair təkliflər hazırlanıb. Həmçinin, makroiqtisadi
koordinasiya təmin edilərək məzənnə rejiminin çevikliyi də artırılıb. Bundan
başqa, Nazirlər Kabinetinin müvafiq sərəncamı ilə "Ortamüddətli dövr ərzində
dövlət mülkiyyətində saxlanılacaq dövlət müəssisələrinin siyahısı” və
"Ortamüddətli dövr ərzində dövlət mülkiyyətində saxlanılacaq dövlət
müəssisələrinin restrukturizasiyası həyata keçirilməklə onların tabeliyindən
çıxarılaraq özəlləşdirilməsi nəzərdə tutulan qeyri-profil müəssisə və
obyektlərin siyahısı” da artıq təsdiq edilib.
Qeyd edək ki, 2017-ci ilin ilk yarımili ərzində kiçik dövlət müəssisə və
obyektlərinin, qeyri-yaşayış sahələrinin özəlləşdirilməsi ilə bağlı hazırlanan
39 sərəncama əsasən 442 müəssisə və obyektin özəlləşdirilməsi ilə əlaqədar
qərar qəbul olunub. İl ərzində hərracı baş tutan 395 kiçik dövlət müəssisə və
obyektinin 221-i, icarəyə verilən 246 qeyri-yaşayış sahəsinin 89-u, ümumilikdə
isə 310 müəssisə və obyekt satılıb.
Bütün bu
nəticələrlə yanaşı, bəzi problemlər hələ də öz həllini gözləyir. Bunların
arasında xarici investisiyaların cəlbi istiqamətində kifayət qədər sistemli iş
aparılmaması əsas məqamlardandır. Belə ki, mövcud iqtisadi şərtlər çərçivəsində
qanunvericiliyin təhlil edilməsi və xarici investorların maraqlarının daha
yaxşı nəzərə alınması ilə bağlı dəyişikliklərin layihəsi hələ ki hazır deyil.
Həmçinin respublikada biznes mühitinin əlverişliliyinin artırılması və
beynəlxalq reytinqlərdə ölkəmizin mövqeyinin daha da yaxşılaşdırılması ilə
bağlı bir sıra qanunvericilik layihələrinə dəyişiklik edilsə də, Azərbaycan
Respublikasında biznes mühitinin əlverişliliyinin artırılması və beynəlxalq
reytinqlərdə ölkəmizin mövqeyinin daha da yaxşılaşdırılması ilə bağlı əlavə
Tədbirlər Planı”nda nəzərdə tutulan bütün istiqamətlər üzrə islahat tədbirləri
başa çatdırılmayıb.
Şəbnəm
Mehdizadə