“Sevəcəksənsə, tar sənə çox şey verəcək”
Humay Qədimova: "Onlar məni qısqandıqca, sənətimə daha çox bağlanıram”
Sədəfli
tarın sehrkar sarı simini dilləndirmək və onun dili ilə insanlara gözəl musiqi
səfası yaşatmaq hər ifaçıya nəsib olmaz.
Çünki bu iş bir də ürək istəyir. Xəyalı uzaqlara
qanadlandıran tarın sarı simindən həm sevinc, həm də həzin bir kədər duymaq üçün
ifaçının alətə hakim olması, qəlbi ilə hərəkət etməsi, mənə görə çox önəmlidir.
Humay Qədimovanın ifasındakı yanğını hiss etməmək isə mümkün deyil. Tarı
sinəsinin üzərinə sıxan, qəlbindən keçənləri birbaşa təmasda olduğu tara ötürərək
xüsusi bir sevgi ilə ifasını tamaşaçılara çatdıran tarzənin özünəməxsus ifa tərzi
var. "Kaspi”nin qonağı olan Humay Qədimova
ilə Azərbaycanın qadın tar məktəbinin davamçısı olmasından və tar ifaçılığının
bugünkü durumundan danışdıq.
- İstərdik yeni "Musiqili Konsert” layihənizdən
başlayaq. Bu layihə hansı zərurətdən yarandı?
- Layihə
barədə uzun müddət idi ki, düşünürdüm. İstəyimi həyata keçirmək üçün müəyyən
maneələr vardı. Əslində bu layihə silsiləli şəkildə nəzərdə tutulub. İstəyirik
ki, etdiyimiz yeni sintezləri lentə
alıb, gələcək nəsil üçün qızıl fondda saxlayaq. "Musiqili Konsert” layihəsi bir
növ mənim hesabatımdır. Layihənin yeni yaratdığım qrupla birgə davam etdirməyi
planlaşdırırıq. Layihənin rejissoru Vüsalə Mirzəyevadır.
- Yeni
yaratdığınız qrupun adı nədir?
- Qrupun
tam olaraq adı yoxdur. Biz o qədər sənətə, yaradıcılığa köklənmişik ki, bu barədə heç düşünməmişik.
Belə ki, iki kişi həmkarım zərb və piano alətlərində məni müşayiət edirlər.
Onlarla 6 aydır ki, birlikdə çalışırıq. May ayının sonuna qədər albom
hazırlamağı düşünürük. Çox maraqlı repertuar seçmişik. Bu zamana qədər
repertuarıma nəzər yetirsək, görərik ki, klassik, bəstəkar və xalq mahnıları
üstünlük təşkil edir. Bu qrupla əsas məqsədimiz ondan ibarətdir ki, Avropa, hətta
şərqin qarışığı və sintezi olan mahnılara müraciət edək.
- Səhv etmirəmsə, sizin sintez edilmiş bir mahnınız
da vardı.
- Bəli,
"Pink Pantera” ritmik kompozisiyanın rolikini belə çəkmişdik. Bu layihə
böyük maraq doğurdu. Həmin kompozisiya "Youtube”da reklamsız yarım milyon izləndi.
Sözügedən kompozisiya yerli və xarici telekanallarda nümayiş olundu. Bu, mənim
deyil, tarın və Azərbaycan mədəniyyətinin uğurudur. Düzdür, "Youtube”da
ifalarımın nə qədər izlənməsi ilə maraqlanmıram, yəni sənətə başım o qədər
qarışır ki, heç onunla maraqlanmaq üçün zamanım olmur. Əslində gənc nəsil
olaraq bunlara bələd olmalı və prosesi yaxından izləməliyik. Yarım milyon o qədər
də az rəqəm deyil. İnsanların tardan gözlədikləri təkcə bəstəkar və xalq
mahnıları deyil. XXI əsrin gəncləriyik. Yaşadığımız dövrdə hər şey inkişaf
etdiyi kimi, musiqinin də gedişatı inkişafdadır. İnsanlar yenilik tələb edirlər.
Onun üçün yeni layihəyə başladım və buna
böyük marağın olduğunu görürəm. TV layihəsi ilə bağlı həm yerli, həm də xarici
vətəndaşlar tərəfindən xoş sözlər eşidirəm.
- Xanım tarzən məktəbinin hazırkı durumu necə dəyərləndirirsiniz?
- Əvvəla
onu qeyd edim ki, insanlar elə başa düşməsin ki, Humay qadın tarzən olaraq
yalnız özünü görür və bu məktəbin yaradıcısı kimi təqdim edir. Xalq artistimiz
Ceyran Haşımova "Lalə” qızlar ansamblının rəhbəri olub. İlk dəfə olaraq tar alətini
səhnədə ifa edən qadın sənətçi onu görmüşəm. Mən 10 ilə yaxındır ki, pedaqoji fəaliyyətlə
məşğulam və Azərbaycan Milli
Konservatoriyasının nəzdində Asəf Zeynallı adına musiqi kollecində muğamı təbliğ
edirəm. Orada tələbələrim var. Tara qızların maraq göstərdiyini gördükdə çox
sevinirəm. Hətta, rəhbərlik səviyyəsində qeyd olunur ki, səndən sonra bu sənətə
daha çox qızlar gəlməyə başladı. Tara həvəs göstərən xanım tələbələri daha çox
mənim sinfimə yönəldirlər. Xanım tələbələrimdən biri Azərbaycanda keçirilən
beynəlxalq musiqi festivalında birinci yerə layiq görüldü. Həmin tarzən bu gün
mənimlə birlikdə kollecdə pedaqoq kimi çalışır.
- Qadın tarzənlərimiz olub, amma bu günün gəncləri sizi görür, sizdən örnək götürür.
- Bu gün
bu missiya mənim üzərimə düşür. Düzdür, qadın tarzənlərimiz var, ancaq onlar meydanda olmayıblar. Təhsillərini bitirəndən
sonra müəyyən səbəblərdən sənəti davam etdirməyiblər. Bu gün kollecdə 6 xanım tələbəm var. Digər musiqi məktəblərindən
xəbərim oxdur, hər halda, yəqin ki, orda da xanım tarzənlər yetişməkdədir. Bir
az da qətiyyətli olsalar, gələcəkdə bu missiyanı layiqli şəkildə davam etdirmək
potensialına sahib olarlar. Bu işdə hər şey sevgidən başlayır, sənətini sevəcəksənsə, tar sənə çox şey verəcək. Yoxsa
Humay kimi mən də efirdə olum, klip çəkdirim deyə sənətə gələcəklərsə, çox
uzağa gedə bilməyəcəklər. Nailiyyət əldə etmək üçün zəhmət çəkmək lazımdır.
- Gənc ifaçı olaraq davamçılarının olması, sizi örnək
görmələri fərqli bir hiss olmalıdır.
- Çox
gözəl hissdir. Tarla məşğul olmağa 14 yaşımda başlamışam. Mənim sənətə gəlişim
bir az gec olub. 16 yaşında Asəf Zeynallı adına musiqi kollecinə qəbul olunanda
çevrəmdəki insanlar mənə qəribə baxırdı.
Müəllimlər təəccüb içində idilər. Çünki qadın tarzən olaraq meydanda tək idim.
Deyirdilər ki, zərif bir xanım kimi hər gün əlində tar daşıyırsan. Qardaşım hər
dəfə bildirirdi ki, təhsilini piano, fortepiano ixtisası üzrə davam etdirsəydin,
notları çantana qoyub, rahat dərsə gedib gələrdin. Ancaq indi deyirlər ki, sənin
bacın bir əlində tar, birində çanta ilə dərsə gedir. Əlbəttə ki, məni heç kim buna məcbur etmirdi, bu, sevgidən
qaynaqlanırdı.
- Tara görə nələri qurban veribsiniz?
- Tara
görə ailə qurmağa gecikmişəm... Ancaq geriyə dönüb baxanda düşünürəm ki, əslində
düz seçim etmişəm. Tar mənim üçün bir dəyərdir. Bəzən olur ki, yorğun olursan,
problemini kiminləsə bölüşə bilmirsən, o zaman musiqi köməyinə çatır. Tarı ifa
etməklə rahatlıq tapırsan. Hər insanın kövrək anları olur. İçindəkiləri başqası
ilə bölüşmək istəmirsən, o zaman tar sirdaşıma çevrilir. Belə olduqda, rahatlıq
tapıram, bütün yorğunluğumu stressimi atıram. Hər insan fərqli şəkildə rahatlıq
tapır. Kimisi alış-veriş edir, kimisi də təbiətdə rahatlıq tapır.
- Sənətdə daha çox çətinlik yaşayıbsınız, yoxsa həyatda?
- Həyatda
daha çox çətinliklərlə üzləşmişəm. Övlad hər zaman valideynindən dəstək alır,
ona arxalanır. Anam hər işdə yanımda olub, bircə sənətimdən başqa. Atamı 12
yaşımda itirmişəm. Anam bizi çox çətinliklə böyüdüb. Qardaşım məndən bir yaş
böyükdür. Oxumağımızda, təhsilimizdə, tərbiyəmizdə bilavasitə anamın müstəsna
xidməti olub. Gecə-gündüz çalışıb, bizi oxudub. Düşünürsən ki, qadın bu qədər
ağır yükü öz üzərinə götürə bilərmi, bu missiyanı daşıya bilərmi? Anam çox zəhmətkeş
qadın idi. Hər zaman çalışırdı ki, bizim təhsilimiz olsun, ali savadlı olaq. 28
yaşımda anamı itirdim. O, bizim qayğımıza çox qalırdı, daim yanımızda idi. Onun
ölümündən sonrakı gün böyüdüyümü hiss etdim. Anamın yoxluğu mənim üçün çox çətin
oldu. Gördüm ki, həyat heç də bizim düşündüyümüz kimi asan və rahat deyil.Sənətdəki
çətinliklərə gəldikdə isə hər zaman öhdəsindən gəlməyi bacarmışam. Sənətdə
qarşıma gözəl müəllimlər çıxıb, onlar mənə bunun sirlərini öyrədiblər. Bu gün də
həmin müəllimlərimə minnətdaram. Müəllimlərim
deyirdi ki, belə tarzənlər 50 ildən bir yetişir, sadəcə belə qadınlara dəstək
olmaq lazımdır. Heç bir uğur çətinliksiz əldə olunmur. Zəhmətsiz uğur əldə
etdikdə, insan onun qədrini bilmir.
- Sizi eyni zamanda ud ifaçısı kimi də tanıyırıq.
Azərbaycanda bu musiqi alətinin məktəbi yoxdur. Bunu necə öyrənibsiniz?
- Ud Şərqin
bir zərrəsidir. Əgər hər hansı bir sənətə marağınız varsa və həqiqətən də ürəkdən
istəyirsinizsə, mütləq ona sahib olacaqsınız. Bu gün gənclərin inkişaf etməməsi
artıq onların öz günahıdır. İnsanın özünü inkişaf etdirməsi üçün bu gün hər bir
şərait yaradılıb. Belə ki, internet vasitəsilə istədiyin məlumatı əldə etməklə,
istədiyin sənətə yiyələnmək mümkündür. Yetər ki, istək olsun. Mən udda ifa etməyi
internetdən ərəb və türk musiqiçilərinin ifasında öyrənmişəm. Kimsə Azərbaycanda
ud ifa edirsə, o, özü özünün müəllimidir.
- Yaşlı sənətkarların o yaşda qazandıqları uğuru
siz bu yaşınızda qazanıbsınız. Belə olduğu halda, qısqanclıqlarla üzləşirsiniz?
- Mən o
qısqanclığı bu günə qədər də hiss edirəm. Maraqlısı da odur ki, daha çox bəy həmkarlarım
tərəfindən qısqanclıq hiss edirəm.
Halbuki o insanlara müəllim kimi baxmışam, onların yaradıcılığından stimul alıb
bu sənətə gəlmişəm. Onlar tərəfindən qısqanclığı hiss etdikdə, bu, mənə təəccüblü
gəlir. Qısqanclıq müəyyən şeylərdə yaxşıdır ki, insanda mübarizə hissi yaradır.
Bəzən də olur ki, hansısa tədbirdə adımı görmək istəmirlər, adımın səslənməsini
qəbul etmirlər.
- Bu, sizi həvəsdən salırmı?
- Qətiyyən.
Çox mübariz insanam. Sənətə o qədər sevgim var ki, inanmıram ki, kimsə məndən o
həvəsi alsın. Valideynlərim istəməyiblər ki, mən tar ifaçısı olum. Deyirdilər
ki, tar qadına xas olan sənət deyil. Bu sənət kişilər tərəfindən tərənnüm və təbliğ
olunub. Ailəm də hər zaman deyirdi ki, özün üçün qadın sənəti seç. Ancaq mənim
böyük sevgim buna əngəl olub. İnanmıram ki,
çətinlikdə əldə etdiyim bu uğurdan, sənətdən kimsə məni soyutsun. Əslində
onlar məni qısqandıqca, sənətimə daha
çox bağlanıram. Hər dəfə belə hallarla rastlaşanda, deyirəm ki, baxın, görün mən
nələrlə qadirəm.
- Repertuar seçərkən daha çox nəyə önəm verirsiniz?
- Gərək
o musiqi qəlbimə yol tapsın. Ancaq o halda mən onu istədiyim şəkildə təqdim edə
bilirəm. Təbii ki, repertuar seçərkən çalışdığım komandanın da fikirlərinə önəm
verirəm.
- İfanızda daha çox klassik, bəstəkar mahnıları
dinləmişik. Bu gün o mahnıların dinləyicisi varmı?
- Təəssüf
ki, bu gün səviyyəli musiqilərin sayı azalır. Gənclərin çoxu keyfiyyətsiz
mahnıları dinləyirlər. Ən pisi də odur ki, az adamlar keyfiyyətli musiqilərin təbliği
ilə məşğuldurlar. Hətta tanıdığım konservatoriya tələbələri var ki, istiqamətini
dəyişib bugünkü zamanın tələbinə uyğun mahnılar ifa edirlər. Ancaq unudurlar
ki, bu mahnıların ömrü 3-5 günlükdür. Amma əsl sənət qalıcıdır. Əvvəllər daha
çox bəstəkar və xalq mahnılarına müraciət edirdim. Bu gün repertuarıma nəzər
salanda o mahnıların unudulmadığını görürəm. Yaşadığım dövrü də nəzərə alıram.
Müasir dövrün tələblərinə uyğun mahnılar da ifa edirəm. Bu gün musiqiyə
yanaşmamda əsas amil peşəkarlıqdır. Çalışıram ki, peşəkarlığı qoruyub saxlayım.
Ancaq bu günün musiqi təbliğatından narazıyam. Bəzən tamaşaçıların boynuna
qoyurlar ki, guya onların zövqü korlanıb. Bəzən isə trend olan mahnıların
toyxanalarda daha çox tələb edildiyini qabardırlar. . Axı dahi bəstəkarımız Üzeyir Hacıbəyov toyxanadan
fikir öyrənib "Leyli və Məcnunu” yazmayıb. Musiqi deyəndə biz məhz onu
gözümüzün qarşısına gətiririk. Bu gün də Üzeyir bəyin mahnıları yaşayır. Başqaları
bizim mahnıları oğurlayıb öz adlarına
çıxarırlar. Biz isə öz zəngin musiqi tariximizi təbliğ etmirik. Təbii ki, dövlət
səviyyəsində bu məsələlər diqqətdə saxlanılır. Ancaq gənc ifaçıların da öhdəsinə
bu işdə böyük yük düşür.
Xəyalə Rəis