Rusiya “dost ölkə” statusundan imtina edir
Azərbaycan müstəqil ölkə
kimi təhlükəsizliyini, müdafiəsini gücləndirmək üçün hər il milyardlarla dollar
vəsait xərcləyərək, ən müxtəlif ölkələrdən Silahlı Qüvvələrimiz üçün müasir
silah-sursat alır. Heç kimə sirr deyil ki, bu silah-sursatın böyük hissəsi
Rusiyadan alınır. Bunun müqabilində də şimal qonşumuz böyük gəlir əldə edir.
Təəssüf doğuran məqam burasıdır ki, rəsmi Moskva Azərbaycanın ödədiyi pullar
hesabına işğalçı Ermənistana güzəştli şərtlərlə kredit verir, bizimlə düşmən
münasibətlərində olan ölkənin silahlanmasına şərait yaradır. Misal üçün, Boris
Yeltsinin prezidentliyi dövründə Rusiya Ermənistana 1 milyard dollar həcmində
silah-sursat hədiyyə edib. Sonrakı illərdə Rusiyanın Gürcüstandakı hərbi
bazasından çıxarılan 800 milyon dəyərində silah-sursat da işğalçı Ermənistana
hədiyyə edilib. Bundan başqa, 2015-ci il noyabrın 26-da imzalanmış razılaşmaya
əsasən, Rusiya Ermənistana müasir silahlar almaq üçün 200 milyon dollar kredit
vermək öhdəliyi götürüb. Cari il oktyabrın 12-də 100 milyon dollarlıq birinci
kredit paketi təsdiq edilib. Müqaviləyə əsasən, 100 milyonluq kredit
Ermənistana 20 il müddətinə verilir. Bu müddətin 5 ilinin illik 3 faiz dərəcəsi
ilə güzəştli olması nəzərdə tutulub.Bütün bu addımlardan sonra Rusiyanı
özümüzə dost ölkə hesab etmək mümkündürmü?
Mövzu ilə bağlı fikirlərini
"Kaspi”yə bölüşən politoloq Natiq Miriingiltərəli siyasətçi Uinston Çörçilin - "Siyasətdə əbədi dostlar deyil, əbədi
maraqlar olur”, fikrini xatırladıb. Qeyd edib ki, protokol xatirinə bir çox
hallarda hətta Azərbaycanı sevməyən dövlətlərə də dost ölkə deyə xitab edilir,
münasibətlərin strateji müstəviyə daşınmasına çalışırıq. Siyasi şərhçinin
fikrincə, belə hallarda nə qədər istəsək də həmin ölkələrin bizə münasibətini
arzu etdiyimiz səviyyədə görmək qeyri-mümkündür: "Bizim nəyi necə
istəməyimizdən asılı olmayaraq Rusiyanın geosiyasi maraqları var. Bu maraqlar
daha çox Rusiyadan yanadır. Ona görə də Rusiyanı Azərbaycana dost ölkə hesab
edə bilmərəm. Çünki, ortada Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ kimi yarası var.
Ermənistan bu yaranı məhz Rusiyanın vasitəsi ilə yaradıb. Rəsmi Bakının düz 25
ildir ortaya qoyduğu fəaliyyətə rəğmən, hələ də bu yaranı sağaltmaq mümkün
olmur. Halbuki, Ermənistan Rusiya üçün forpost ölkədir. Kremlin rəsmi İrəvan
üzərində təsirləri çox böyükdür”.
Politoloq hesab edir ki, əgər
Rusiya Azərbaycana dost ölkədirsə, o zaman Dağlıq Qarabağ münaqişəsini çözmək
üçün beynəlxalq hüquq normalarının işləməsinə dəstək olmalıdır: "İşğal olunmuş
ərazilərimizin Ermənistan tərəfindən qeyd-şərtsiz boşaldılması üçün BMT
Təhlükəsizlik Şurasının 4 qətnaməsi var. Hansı ki, Rusiya da Təhlükəsizlik
Şurasının 5 daimi üzvündən biridir və məlum qətnamələrin yerinə yetirilməsində
bilavasitə maraqlı olmalıdır. Dağlıq Qarabağ münaqişəsinə münasibətdə bütün
beynəlxalq hüquq və normalar Azərbaycandan yanadır. Ölkəmizin ərazi bütövlüyü
təmin edilməlidir. Bütün bunları nəzərə alsaq, əminliklə deyə bilərik ki, əgər
Rusiya bizə dost ölkə olsaydı, bizdən yana olsaydı, münaqişə çoxdan həllini
tapmış olardı, 25 il uzanmazdı. Heç kimə sirr deyil ki, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsini vaxtilə yaradan və hazırda idarə edən Rusiya dövlətidir. Məhz
Rusiyaya görə münaqişənin həlli 25 ildir uzanır. Son dövrlər isə Rusiyanın
Azərbaycana qarşı münasibəti ümumiyyətlə anlaşılan deyil. Hər addımda
Azərbaycana qarşı yeni-yeni təzyiq mexanizmləri dövriyyəyə buraxılır. Bu,
Ümumrusiya Azərbaycanlıları Konqresinin qeydiyyatının ləğvindən başlamış
müxtəlif siyasi basqıları əhatə edir. Bunun qarşılığında dostluqdan danışmaq çətindir.
Ancaq Azərbaycan heç bir dünya dövləti ilə düşmən olmaqda maraqlı deyil.
Əksinə, Azərbaycan bütün ölkələri özünə dost etmək istəyir. Çox təəssüf ki,
bizim bu xoşməramlı siyasətimizə qarşı Rusiyadan adekvat cavab verilmir”.
Politoloq
Mübariz Əhmədoğlu da qəzetimizə açıqlamasında bildirib ki, Rusiyanın
Azərbaycana və Ermənistana silah satmasında fərqli amillər var. Onun sözlərinə
görə, indiyə qədər Azərbaycan Rusiyadan aldığı hər bir silaha görə pul ödəyib,
yəni silah-sursatı öz pulu müqabilində əldə edib. Lakin Ermənistana indiyə
qədər Rusiya silahları hədiyyə edilib: "Rusiya bununla bir növ ermənilərin
"ağzını yummağa” çalışıb. Çünki, Ermənistanda ictimai rəy Rusiyanın əleyhinədir
və yerindən qalxan rəsmi Moskvanı tənqid edir. Ona görə də Rusiya həmin
ictimai-siyasi mühiti sakitləşdirmək üçün bu dəfə də 100 milyon dollarlıq
kredit verdi. Təbii ki, bütün bu hallarla bağlı Rusiyaya qarşı Azərbaycan
cəmiyyətində müxtəlif fikirlər səsləndirilib, mən özüm də kəskin yazılarla
mətbuatda çıxış etmişəm. Lakin nəzərə almaq lazımdır ki, Rusiyanın Azərbaycanla
silah-sursat alveri milyardlarla ölçülür. Bu alverin həm də siyasi mənası var.
Biz pulumuzla münaqişə zonasına göndərilə biləcək silah embarqosunu pozmuşuq.
Digər tərəfdən, Rusiyanın Ermənistana indiyə qədər verdiyi silahlar məqsədyönlü
olduğu üçün nəzarət altındadır. Rusiyanın Ermənistan üzərində təsiri böyükdür.
Ona görə də Ermənistan istifadə etdiyi hər silaha, hər gülləyə görə Rusiyaya
hesabat vermək məcburiyyətindədir. Bununla əlaqədar 2013-cü ildə Rusiya və
Ermənistan arasında müqavilə imzalanıb”.
Politoloq deyib ki, Rusiya
ilə Azərbaycan arasındakı strateji müttəfiqlik tək Ermənistana görə deyil: "Nə
qədər ki, bizi ermənilər Rusiyadan aralı sala bilmişdilər, Dağlıq Qarabağ
problemi Azərbaycanın əleyhinə işləyirdi. Bu regionda Rusiyadan böyük güc
yoxdur. Ermənilərin ən böyük uğuru özlərini rusiyapərəst, Azərbaycanı isə
antirus göstərməkləri idi. Hətta Qərbdə, ABŞ-da da düşünürdülər ki, əgər
Azərbaycan Rusiya ilə düşməndirsə, bu, regiona, xüsusən də Azərbaycana yaxın
getmək olmaz. Bu baxımdan, Rusiya faktoru çox güclüdür. Ermənilər bundan
Azərbaycana qarşı istifadə etməyə çalışırlar. Azərbaycanın yürütdüyü balanslı
siyasətin ən böyük uğuru ondan ibarətdir ki, istər Rusiya, istərsə də Qərb
dövlətləri ilə qarşılıqlı maraqlara xidmət edən münasibətlər qurulub. Bu
siyasətin əsasını ümummilli lider Heydər Əliyev qoyub və bu gün də Prezident İlham
Əliyev tərəfindən uğurla davam etdirilir”.
Rufik
İSMAYILOV