Rufiz Qonaqov: “Güclü Azərbaycan üçün konstitusion islahatlara ehtiyac var”
Məlum olduğu kimi, Prezident İlham Əliyev "Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyasında dəyişikliklər edilməsi haqqında"
referendum aktı layihəsinin Konstitusiya Məhkəməsinə göndərilməsi barədə Sərəncam
imzalayıb.
Təklif edilən layihədə bir neçə maddəyə dəyişiklik edilməsi nəzərdə tutulub.
Təklif edilən dəyişikliklərdə prezidentliyə namizədə qoyulan tələblərdə 35 yaş məhdudiyyətinin aradan qaldırılması, prezidentlik müddətinin 5 ildən 7 ilə qaldırılması, prezidentə növbədənkənar seçkilər təyin etmək səlahiyyətinin verilməsi öz əksini tapıb.
Həmçinin birinci vitse-prezident və vitse-prezidentlər postunun yaradılması, həmin şəxslərin prezident tərəfindən təyin və vəzifədən azad edilməsi, prezident vaxtından əvvəl vəzifədən getdikdə onu baş nazirin deyil, birinci vitse-prezidentin əvəz etməsi, birinci vitse-prezidentin prezidenti əvəz etməsi mümkün olmadıqda onu vitse-prezidentlərin əvəz etməsi, vitse-prezidentlərin əvəz etməsi mümkün olmadıqda baş nazirin, baş nazirin əvəz etməsi mümkün olmadıqda Milli Məclis sədrinin əvəz etməsi nəzərdə tutulur.
Bundan əlavə, layihədə Azərbaycanda parlament seçkilərində iştirak üçün yaş həddi 18 nəzərdə tutulub. Həmçinin sərəncamda qeyd olunur ki, Milli Məclis eyni çağırışı bir il ərzində iki dəfə Nazirlər Kabinetinə etimadsızlıq göstərdikdə və ya Konstitusiya Məhkəməsinin, Ali Məhkəmənin və Mərkəzi Bankı İdarə Heyətinin kollegial fəaliyyəti üçün zəruri olan sayda onlara üzvlüyə namizədləri iki dəfə təqdim edildikdən sonra, qanunla müəyyən edilmiş müddətdə təyin etmədikdə Prezident Milli Məclisi buraxır.
Rəcəb Tayyib Ərdoğan və xalq Türkiyəni dağılmaqdan xilas etdilər. Ərdoğan və xalq imkan vermədi ki, Şərqdə daha bir dövlət Suriyanın, İraqın gününə düşsün. Türkiyə Böyük Millət Məclisinin binasını bombardman edən qiyamçıların hakimiyyətə gələcəkləri təqdirdə daha nələrə əl atacaqlarını təsəvvür etmək çətin deyil. Xalqın qanı üzərindən hakimiyyətə gələn qüvvələrin demokratik dövlət qura biləcəklərinə inanmaq mümkün deyil. 15 iyulda Ərdoğan Atatürkün qurduğu Türkiyəsini böyük bir fəlakətdən, faciədən xilas etdi.
Təklif edilən layihədə bir neçə maddəyə dəyişiklik edilməsi nəzərdə tutulub.
Təklif edilən dəyişikliklərdə prezidentliyə namizədə qoyulan tələblərdə 35 yaş məhdudiyyətinin aradan qaldırılması, prezidentlik müddətinin 5 ildən 7 ilə qaldırılması, prezidentə növbədənkənar seçkilər təyin etmək səlahiyyətinin verilməsi öz əksini tapıb.
Həmçinin birinci vitse-prezident və vitse-prezidentlər postunun yaradılması, həmin şəxslərin prezident tərəfindən təyin və vəzifədən azad edilməsi, prezident vaxtından əvvəl vəzifədən getdikdə onu baş nazirin deyil, birinci vitse-prezidentin əvəz etməsi, birinci vitse-prezidentin prezidenti əvəz etməsi mümkün olmadıqda onu vitse-prezidentlərin əvəz etməsi, vitse-prezidentlərin əvəz etməsi mümkün olmadıqda baş nazirin, baş nazirin əvəz etməsi mümkün olmadıqda Milli Məclis sədrinin əvəz etməsi nəzərdə tutulur.
Bundan əlavə, layihədə Azərbaycanda parlament seçkilərində iştirak üçün yaş həddi 18 nəzərdə tutulub. Həmçinin sərəncamda qeyd olunur ki, Milli Məclis eyni çağırışı bir il ərzində iki dəfə Nazirlər Kabinetinə etimadsızlıq göstərdikdə və ya Konstitusiya Məhkəməsinin, Ali Məhkəmənin və Mərkəzi Bankı İdarə Heyətinin kollegial fəaliyyəti üçün zəruri olan sayda onlara üzvlüyə namizədləri iki dəfə təqdim edildikdən sonra, qanunla müəyyən edilmiş müddətdə təyin etmədikdə Prezident Milli Məclisi buraxır.
Prezidentliyə və parlamentə namizədliyə qoyulan məhdudiyyətin
qaldırılmasına münasibət öyrənmək üçün Prezident yanında QHT-lərə Dövlət Dəstəyi
Şurasının üzvü, Beynəlxalq Münasibətlərin Araşdırılması Mərkəzinin (BMAM) rəhbəri
Rufiz Qonaqova müraciət etdik.
- Rufiz müəllim,
Prezidentin Konstitusiyaya dəyişiklik edilməsilə bağlı Sərəncamını necə qiymətləndirirsiniz?- Öncə onu qeyd edim ki, Prezident İlham Əliyevin Konstitusiyaya dəyişikliklərlə bağlı referendum keçirilməsi
haqqında Sərəncamı zamanın tələbinə uyğundur. Dünyanın demokratiya ənənəsi olan
istənilən ölkəsində vaxtaşırı Konstitusiya islahatları həyata keçirilir. 20 ildən
artıqdır ki, Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyası qəbul edilib. Zaman
keçdikcə, yeni siyasi situasiya yetişdikcə Konstitusiyaya dəyişiklik zərurəti
meydana gəlir. Bu gün Azərbaycanda prezidentlik müddətinin 5 ildən 7 ilə
qaldırılması, eyni zamanda vitse-prezidentlik institutunun yaradılması zamanın
tələbidir. Səlahiyyət müddətinin 7 il olması prezidentə öz proqramını sona qədər
həyata keçməyə imkan verir. Azərbaycanda prezidentli respublika quruluşu olduğu
üçün ölkə başçısına geniş səlahiyyətlər verilməlidir. Bu dəyişikliklərin ən
böyük müsbət təsiri, şübhəsiz ki, Azərbaycan xalqına, dövlətinə olacaq. Azərbaycanın
özünü təsdiq etmiş lideri, cəmiyyətin etimadını doğrultmuş siyasi xadimi var və
bu, Prezident İlham Əliyevdir. O, Azərbaycanda alternativsiz siyasi liderdir.
Bu mənada hesab edirəm ki, prezidentlik müddətinin artırılması bütün parametrlər
üzrə vacibdir.
Bundan başqa parlamentə seçilmə yaşının 25-dən 18-ə, o cümlədən
prezidentliyə namizədlik yaşının 35-dən 30-a endirilməsi və digər struktur dəyişikliklər
ciddi şəkildə araşdırma, təhlillər aparıldıqdan sonra ortaya çıxıb. Burada ən
ciddi məqamlardan biri də köklü struktur islahatlarının aparılmasının nəzərdə
tutulmasıdır. Azərbaycanda vitse-prezidentlik institutunun yaradılması
demokratiya yolunda atılmış mühün addımdır. Dünyanın aparıcı dövlətlərində bu
sistem mövcuddur. Yeri gəlmişkən BMAM olaraq biz Prezident yanında QHT-lərə Dövlət Dəstəyi
Şurasının dəstəyilə ölkədəki genişmiqyaslı iqtisadi-siyasi islahatların
vacibliyi və cəmiyyətin buna münasibətini öyrənmək məqsədilə konfranslar
keçiririk. Artıq Bakı və Gəncə şəhərlərində konfranslar keçirərək Prezident tərəfindən həyata keçirilən
islahatları müzakirə etmişik. Müzakirələr zamanı ölkədə konstitusion
islahatların aparılmasının vacibliyi də xüsusi vurğulanıb. Yaxın günlərdə digər
şəhərlərdə də ölkədəki islahatları geniş ictimai müzakirəyə çıxaracağıq.
Prezidentin məlum sərəncamı bizim tədbirlər-planımızda qeyd olunan məqamların nə
qədər vacib və yerində olduğunu göstərdi. Azərbaycanda prezident səlahiyyətlərinin
genişləndirilməsini, ümumiyyətlə, konstitusion islahatların aparılması istəməyənlər
ölkədəki radikal qüvvələr, bəzi xarici dairələr, o cümlədən Ermənistan ola bilər.
- Yeri gəlmişkən,
iyulun 15-də Türkiyədə xoşagəlməz hadisə baş verdi. Bir qrup hərbçi dövlət
çevrilişinə cəhd etdi. Türkiyədə baş verən prosesləri necə qiymətləndirirsiniz?- Əvvəla onu bildirim ki, Türkiyədə baş verən qiyam cəhdilə bağlı Azərbaycan
Prezidentinin, xalqımızın mövqeyi birmənalıdır. Azərbaycan bu məsələdə Türkiyə
dövlətinin, xalqının yanında oldu.
Mən Türkiyədə baş verənləri təkcə dövlət çevrilişinə cəhd kimi qiymətləndirmirəm.
İyulun 15-də Türkiyə dövləti işğal olunacaq, xarici dairələr tərəfindən idarə
olunacaqdı. Çünki dövlət çevrilişi etmək istəyənlər kənardan idarə olunurdular,
xarici qüvvələr Türkiyədəki adamlarının vasitəsilə ölkəni ələ alacaqdılar. Niyə?
Çünki Türkiyə prezideni Rəcəb Tayyib Ərdoğan müstəqil xarici siyasət yürüdür,
ölkəni inkişaf etdirərək dünyanın qabaqcıl dövləti edib. Bu, bəzi Qərb dairələrini
narahat etdiyindən Türkiyədə dövlət çevrilişinə cəhd edildi. Amma Türkiyə xalqı
qiyamçıları yerində otuzdurdu, xarici qüvvələrin iyrənc planlarının həyata keçməsinə
imkan vermədi. Türkiyənin bütün şəhərlərinin, xüsusilə Ankara və İstanbulun küçə
və meydanlarına axışan xalq dövlətin müdafiəsinə qalxdı. Türk xalqı, tarixdə dəfələrlə
olduğu kimi, yenidən bənzərsiz bir fədəkarlıq göstərərək öz dövlətçiliyini və
türk xalqının demokratiya haqqını qorudu. Baş verənlər türk milli iradəsinin
sarsılmazlığını göstərdi. Türkiyə bu ağır sınaqdan üzüağ çıxdı. Rəcəb Tayyib Ərdoğan və xalq Türkiyəni dağılmaqdan xilas etdilər. Ərdoğan və xalq imkan vermədi ki, Şərqdə daha bir dövlət Suriyanın, İraqın gününə düşsün. Türkiyə Böyük Millət Məclisinin binasını bombardman edən qiyamçıların hakimiyyətə gələcəkləri təqdirdə daha nələrə əl atacaqlarını təsəvvür etmək çətin deyil. Xalqın qanı üzərindən hakimiyyətə gələn qüvvələrin demokratik dövlət qura biləcəklərinə inanmaq mümkün deyil. 15 iyulda Ərdoğan Atatürkün qurduğu Türkiyəsini böyük bir fəlakətdən, faciədən xilas etdi.
- Milli Teleradio Şurasının ANS telekanalının fəaliyyətinin
dayandırılması ilə bağlı qərarını necə qiymətləndirirsiniz?
- Mən çox təəssüf edirəm ki, Azərbaycanda bəzi media qurumları
jurnalistikanın prinsiplərini pozaraq gərgin anlarda qardaş Türkiyənin yanında
durmaq əvəzinə, bu ölkədə sabitliyi pozmaqda maraqlı olanlara efir veriblər. Adını çəkdiyiniz telekanala Azərbaycan dövləti
hər zaman dəstək olub, hər cür köməklik edib. Təəssüf ki, telekanal bu dəstəkləri,
imtiyazları görməzlikdən gəldi və dövlətin maraqlarına zidd fəaliyyətə yol
verdi. Türkiyədə müxalifət mətbuatı belə son olaylarda dövlətin maraqlarını
müdafiə etdiyi halda telekanal Fətullah Güləni müdafiə edən addım atması
arzuolunmazdır. Televiziya strateji sahədir və orada işləyənlər son dərəcə məsuliyyətli
olmalıdırlar. Qeyd olunan telekanalın son fəaliyyəti "bir millət iki dövlət”
ideyasına zidd idi. Əgər qardaş Türkiyə dövləti Azərbaycanda hansısa
telekanalın fəaliyyətindən ciddi narahatlıq keçirirsə, rəsmi Bakı müvafiq
addımlar atmalı idi. Telekanalın rəhbərliyi Gülən terror şəbəkəsinin törətdiyi
cinayətləri qulaqardına vuraraq həm Türkiyə, həm də Azərbaycan dövlətinin
maraqlarına zidd fəaliyyət göstərməsi sonda bu kanalın cəzalandırılmasına gətirib
çıxardı. Telekanal ona verilən azadlıqdan sui-istifadə etməməlidir. Milli
Teleradio Şurası çox doğru qərar verdi. Bu qərar üzərində manipulyasiya etmək,
bunu fərqli istiqamətlərə yozmaq doğru deyil.