Fikir alış-verişi üçün effektiv məkan
Sosial şəbəkələrdə
demək olar ki, hər gün müxtəlif təlimlərə, seminarlara dəvətlə qarşılaşırıq. Fərdi
inkişaf, psixoloji, karyera və s. sahələrlə bağlı ödənişli və ya ödənişsiz təlimlərin
sayı artmaqdadır. Bəzən təqdimat elə olur ki, "getməsəm olmaz” deyib, iştirak
edirik.
Amma "nə
yaxşı ki, qatıldım” dediklərimiz də olur, "vaxtımı boşuna sərf etdim” kimi
düşündüklərimiz də Hər kəlməsi ilə qarşısındakına nə isə öyrədən təlimçi ilə də
qarşılaşırıq, dedikləri yalnız hansısa məşhurlardan gətirilən sitatlardan ibarət
olanlarla da. Seminar və təlimlərin gənclərin inkişafında rolu da danılmazdır.
Dünya təcrübəsində olan bu metod bizdə də geniş yayılmaqdadır. Amma təlimlərlə
bağlı təkliflər çox olduğu üçün düzgün seçim etmək lazımdır. Bəs düzgün seçimi
necə edək? Bizə faydalı olması üçün hansı seminarlara gedək?
"Nəzəri məlumat
vermək auditoriya üçün yetərli deyil”
AAAF Holdinqin vitse-prezidenti Fəxri
Ağayev "Kaspi”yə
açıqlamasında bildirdi
ki, seçim meyarı əslində sadədir: "Təlimçinin təlim verdiyi mövzuda nə qədər vəziyyətə
hakim olduğuna fikir vermək lazımdır. Məsələn,
23 yaşlı bir insanın liderlik mövzusunda təlim verməsi və ya ömründə satışda
işləməmiş insanın satış təlimi verməsi nə qədər inandırıcıdır? Təlimçinin təlim
verdiyi mövzuda nə qədər praktiki təcrübəsinin olması vacibdir. Təlim və
ya seminar seçimi edərkən çalışdığınız sahəni nəzərə almaq şərtdir.
Çalışdığımız sahə və həmin sahə ilə bağlı mövzularda olanlar arasından seçim
etmək lazımdır. Təlim seçimində maksimum dərəcədə effektivlik olmalıdır. Çünki
zaman məhduddur və onu boşuna xərcləmək olmaz. Bir ay ərzində bir insanın gedə
biləcəyi təlim sayı azdır. Ona görə insan məqsədlərinə görə seçim etməlidir”.
F.Ağayev
deyir ki, təlimlərində nəzəri məlumat vermək auditoriya üçün yetərli deyil: "Təlimlərdə
nəzəri məlumatla yanaşı, beynəlxalq və Azərbaycan
reallıqlarındakı praktikadan danışıram, tövsiyələrimi verirəm. Azərbaycan
reallığında təcrübənin bölüşdürülməsi
vacibdir. Ancaq dünya təcrübəsindən, məşhurlardan sitatlardan danışılan
seminarlarda auditoriyanın reaksiyası belə olur: Amerikada mümkündür, amma bizdə
yox”.
"Zamanla
bu sahədə də ələnmə gedəcək”
Psixoloq Elnur Rüstəmov deyir ki, təlimdən insana ziyan gəlməz.
Hər təlim insana müəyyən bir şeylər öyrətmiş olur: "Demək olmaz ki, hansısa təlimə
getdim, amma nəsə öyrənmədim. Təlim seçimi insanın ruh halı, məqsədi, axtarışı
ilə bağlı olur. Məsələn, insan hansı istiqamətdə təlimlərə üstünlük verirsə,
axtarıb ona gedir. Fərqli istiqamətlərdə təlimlər keçirilir. Təlimlərin ziyanı
yoxdur, öyrənmək istəyənlər üçün bir imkandır”.
E.Rüstəmovun sözlərinə görə, təlimlərin cəlbedici başlıqlarla reklam
edilməsi normaldır: "İlk dəfə”, "Bütün problemlərinizə son qoyacaqsınız” kimi
şüarlar olmalıdır. Normaldır, dünyanın hər yerində belədir. "Bu təlimlər
olmasın” deyə bilmərik. Olsun. Təlim nə qədər çoxdursa, seçim də o qədər çox
olacaq. Hər kəs zamanla daha yaxşını seçəcəyi üçün təlimçi də öz üzərində daha
yaxşı işləyəcək. Zamanla bu sahədə də ələnmə gedəcək”.
Təlimçini
araşdırın...
Psixoloq deyir ki, elan veriləndə təlimçinin kim olduğu məlum olur.
Bu zaman qeydiyyatdan keçməmişdən öncə təlimçini araşdırmaq lazımdır:
"İnternetin imkanları işimizi asanlaşdırır. Axtarış verib təlimçilər haqda məlumat
toplamaq lazımdır. Əgər təlimçinin təlim verdiyi sahəyə bağlılığı yoxdursa, iki
kitab oxumaqla nə isə təlim verirsə, burada effektivlik aşağı düşür. Təcrübəni
qabartmaq lazımdır. O mənada ki, təlimçinin təcrübəsini araşdırmaq lazımdır. Bu
da zaman-zaman toplanır. Gənclərimizin təlimlərə getməsi yaxşı haldır. Bir cümlə,
bir söz öyrənsinlər. Bundan ziyan gəlməz. Hansısa çay evində boş vaxt keçirməkdənsə,
bu yaxşıdır. Seminar və təlimlər həm də fikir alış-verişi məkanıdır”.
İnsanlar yeməyə, əylənməyə pul
tapırlar, ancaq öyrənməyə yox?
E.Rüstəmov bildirdi ki, ölkəmizdə kifayət qədər peşəkar təlimçilər
var. Amma onlar az təlim verirlər: "Onlara bununla bağlı sual verəndə deyirlər
ki, elan veririk, az adam gəlir. Bunun ödənişli ya ödənişsiz olması məsələnin
ana xətti deyil. Kino mərkəzlərinə, yeməkxanalara gedəndə oturmağa yer
tapılmır. İnsanlar yeməyə, əylənməyə pul tapırlar, ancaq öyrənməyə yox? Bəzən
xarici ölkəyə bilet alıb, orda hansısa təlimdə iştirak etmək üçün gedirlər.
Kifayət qədər ödəniş edib, yol pulu, otel xərci çəkib, iki günlük təlimə gedənlər
olur. Bəlkə heç istədiyi nəticəni də almır. Bəzən xərc çəkib gedirsən, görürsən
ki, boş bir şeydir. Ölkəmizdə ödənişi qat-qat aşağı olan təlimlər var, onlara
müəyyən bir məbləğ verməyə niyə heyfslənək ki? Bizdə peşəkar təlimçilər var,
amma hələ bu sahəyə o qədər etimad yoxdur. Buna zaman lazımdır”.
Bacarıqları
öyrənmək və ötürmək üçün...
"Uğur Akademiyası”nın həmtəsisçisi,
sosioloq Cavid İmamoğlu bildirdi ki, seminar və təlimlər insanın şəxsi
effektivliyini artırmaq üçün gözəl vasitələrdir. Onun sözlərinə görə,
karyerasını inkişaf etdirmək, sosial bacarıqlarını artırmaq, biznes təfəkkürünü
formalaşdırmaq, hansısa ixtisas biliklərinə sahib olmaq istəyənlər maraq dairələrinə
uyğun seminar və təlimlərə qatılmalıdırlar: "Öz üzərində işləməyi sevən
insanlar məhz bu cəhətdən də aktivlik nümayiş etdirirlər. Bəzi təlim və
seminarlar konkret sahələrlə bağlı olur. Amma bir çox mövzular var ki, o
istiqamətdəki təlimlər müxtəlif yaş qrupunda, fərqli sahədə çalışanların hər
birinin maraq dairəsində olur. Məsələn, sosial bacarıqlar. Hansı sahədə
çalışmağından asılı olmayaraq, hər kəsə lazımdır. Çünki hər yerdə hər birimiz
insanlarla ünsiyyətdə oluruq. Bu zaman isə istər-istəməz insanın qarşısına
ünsiyyət, cavab vermək, stressi, konfliktləri idarə etmək kimi və s. müxtəlif
problemlər çıxa bilir. Öz üzərində işləməyə meylli olan hər bir şəxs sosial
bacarıqlarını artırmalıdır. Bu cəhətdən isə təlimlər effektli yardım edə bilir.
Bizim seminarlarda, treninqlərdə, təlimlərdə əsasən tələbələr olur. 3-4-cü
kurslarda oxuyanlar çoxluq təşkil edir. Onlar indinin təcrübə keçənləri, gələcəyin
potensial işçiləridirlər. Artıq indidən öz bacarıqlarını artırmağa çalışırlar.
Düşünürəm ki, həyatda hər bir bacarığı öyrənmək və ötürmək mümkündür.
Bacarıqları öyrənmək və ötürmək üçün seminar və təlimlər gözəl varinatdır”.
"Yanlış
mütəxəssis fikri zərərlidir”
C.İmamoğlunun deyir ki, öz işinin mütəxəssisi olmayan təlimçinin məlumatı
həkimin yanlış müalicəsi kimi əks effekt verir: "Təlimçilər çalışdıqları sahədə
mütəxəssis olmalıdırlar. Nəzəri biliklə yanaşı, təlimçi, spiker hansı mövzu
haqda danışırsa, o sahədə təcrübəli olmalıdır. O sahədə öz üzərində işləməlidir.
Əksi olsa nə baş verir? Bu gün Azərbaycan reallığında bu problem var. Özünə peşəkar
"don”u geyindirənlər az deyil. Əslində, peşələrindən qat-qat uzaqdırlar. Azərbaycan
bazarında özünü psixoloq kimi qələmə verən, bu ixtisasla əlaqələri olmayan
xeyli sayda şəxs var. Yaxud, yalançı iqtisadçılar, təlimçilər var. Təlim keçməyi
öyrənməli olduqları halda təlimçilik edənlər var. Səhv müalicə insan
sağlamlığını təhlükəyə atdığı kimi yanlış mütəxəssis fikri də zərərlidir. Yanlış
söz, düzgün olmayan yanaşma, səhv ifadə bir insanın şəxsi həyatını korlaya,
biznesini süquta uğrada, münasibətlər sistemini heç edə bilər. Ona görə seminar
və təlimlərdə ağızdan çıxan hər kəlmənin arxasında əsaslı araşdırma olmalıdır.
Hər nə gəldi danışmaq olmaz. Fikirlər elmi araşdırma, real bazar təcrübəsinə əsaslanmalıdır”.
C.İmamoğlu onu da bildirdi ki, seminar, təlim, konfransların mahiyyəti
adətən qarışdırılır: "Təlimin hədəfi başqadır. Təlim iştirakçılarının bəlli bir
sayı olmalı, uzun müddəti əhatə etməlidir. İdeal say 12 nəfərdir. Öz ixtisasını
mükəmməl bilən, təlimçilik qabiliyyətinə malik olan şəxslər təlim keçə bilərlər.
Məqsəd hansısa bilik və bacarıqları ötürmək, davranışları dəyişməkdir. Amma Azərbaycanda
bir-iki saat hansısa mövzu barədə gedən bir söhbətə təlim adı verə bilirlər. Bu
da bəzən insanları çaşdırır. Seminarda isə əsas hədəf məlumatlandırmadır.
Auditoriya sayı burada nə qədər çox olsa yaxşıdır. 100 nəfər olması bəyəniləndir.
Spiker müəyyən bir zaman kəsiyində hansısa mövzuda məlumatlandırma xarakterli
fikirlərini bölüşür. Əsas istiqamətləri deyir”.
"Hələ
ki seminarların pis tərəflərini görməmişəm”
Bəs seminarlarda iştirak edənlər seçimi necə edirlər? Getdikləri
seminarlar onlara nə dərəcədə köməklik edir? Sabit Məmmədov deyir ki, əsasən biznes mövzusunda olan təlimlərə
maraq göstərir. Son zamanlar isə konkret olaraq marketinq mövzulu təlimlər diqqətini
çəkir. O bildirdi ki, effektini gördüyü təlimlər də olub, sadəcə nəzəriyyədən
ibarət olanlar da: "Elə də çox qatılmıram. Amma maraq dairəmə uyğun təlimlər
olanda gedirəm. Hamısının məni qane etdiyini deyə bilmərəm. Elə təmtəraqlı
reklam olunmuş seminar və təlimlər var ki, iştirak etdikdə görürsən ki,
universitetdə keçilən mövzulardan fərqli deyil. Mən ümumiyyətlə, təlim və
seminarları ali məktəblərdə keçilən dərslərdən fərqli şəkildə təsəvvür edirəm.
Yəni, təlimlərdə dərslərə əlavə olaraq nələrsə
öyrənməliyik. Xüsusən də, təlimdə karyerasını qurmaqda olan, işləyən kimsə
iştirak edirsə, onun üçün quru nəzəriyyə elə də əhəmiyyətli olmayacaq. Təlim və
seminarın mövzuları əsasən praktik olmalıdır”.
Saimat Məmmədxanovadeyir ki, seminarlara son zamanlar maraq göstərməyə başlayıb: "Bir neçə
seminara qatılmışam. Bəyəndiyim də olub, bəyənmədiyim də. Amma bəyənmədiyim
seminarda belə öyrəndiyim nələrsə olub. Hər seminardan sonra özümdə fərqlilik
hiss edirəm. Yeni əlaqələr tapıram, müəyyən bilik əldə edirəm. Cəsarətli
olmağa, məntiqlə düşünməyə başlayırsan. Hələ ki, seminarların pis tərəflərini
görməmişəm”. S.Məmmədxanova onu da bildirdi ki, əsasən psixoloji təlimlərə
maraq göstərir. Amma fərdi inkişaf, öz biznesini qurmaqla bağlı təlimlərdə də
iştirak edir.
Aygün Asimqızı