Benzini unutmaq, elektriki təqib etmək
Dünya
elektriklə işləyən avtomobillərə keçidin astanasındadır
Elektrikli avtomobillər… Hamımızın onlar haqqında müəyyən
bir fikri var. Çünki filmlərdə, xəbərlərdə, hətta uşaq vaxtı nağıllarda
həyatımıza daxil oldular. İndi isə küçələrdə onlara rast gələ bilirik. Bəs bir
neçə ilə öncəyə qədər bizim üçün mümkünsüz görünən bu nəqliyyat vasitələrinin
hansı üstünlükləri var? Benzinlə işləyən avtomobillərdən fərqləri nədir? Məlumat
üçün bildirək ki, Böyük Britaniyada 2030-cu ildən benzin və dizel yanacağı ilə
işləyən avtomobillərə qadağa qoyulacaq. Baş nazir Boris Conson benzin və
dizellə işləyən avtomobillər və mikroavtobusların 2030-cu ildən etibarən
satılmayacağını deyib. Planın həyata keçirilməsi üçün büdcədən 4 milyard funt sterlinq
vəsait ayrılıb.
2015-ci ildə qəbul edilən BMT-nin İqlim Dəyişmələri
üzrə Çərçivə Konvensiyasına əsasən, elektriklə çalışan bütün növ avtomobillərin
istifadəsinin genişləndirilməsi ən mühüm məsələlərdən biri kimi göstərilib.
Sazişin bu sahədə qarşıya qoyduğu başlıca məqsəd dünya üzrə elektriklə çalışan
minik avtomobillərin sayının 2030-cu ilədək 100 milyona çatdırılmasıdır. BMT-nin
bu məsələyə belə həssaslıqla yanaşmasının əsas səbəbi ekoloji faktorlarla
bağlıdır. Təsadüfi deyil ki, Ümumdünya Səhiyyə Təşkilatı ildə 3.7 milyon ölümə
səbəb olan motorlu nəqliyyat vasitələrini dünyanın ən böyük ətraf mühit
sağlamlığı riski olaraq təyin edib. Benzin və dizel mühərriki ilə təmin edilən
avtomobillər atmosfer havasına daha çox zərərli maddələr atdığından, bu cür
avtomobillərin elektriklə işləyən və hibrid avtomobillərlə əvəzlənməsi zəruri
məsələyə çevrilib.
Yenilikçi və
inqilabi texnologiya
Elektrikli avtomobillər yeni nəsil texnologiyanın
ən güclü tərəflərindən biridir. İnnovasiya və texnologiyanın böyük əhəmiyyət
daşıdığı müasir dünyada texnologiyanın nəbzini tutmaq çox vacibdir. Bu
çərçivədə avtomobil sənayesində bir inqilab baş verir. Dünyada elektrikli
nəqliyyat vasitələrinin qiymətlərinin rəqabət səviyyəsinə qaldırılması,
batareya xərclərini azaldılması, şarj stansiyalarının sayını artırılması və
avtomobillərin uzun məsafələrə gedə biləcəyi bir səviyyəyə çatması elektrikli
nəqliyyat vasitələrinin sayını tədricən artırır.
"Avtostop” verilişinin aparıcısı, nəqliyyat
üzrə ekspert Tural Yusifovdeyir ki, benzini unutmaq lazımdır: "Ölkəni metal tullantılar və zəhərli
avtomobillərlə doldurmaq lazım deyil. Ətraf mühitə az ziyan verəcək
texnologiyalar tətbiq edilməli və gətirilməsi stimullaşdırılmalıdır. Çünki
bizim başqa yerdən gətiriləcək havamız, suyumuz və ağacımız yoxdur”.
Ekspertin sözlərinə görə, neft dünya
iqtisadiyyatında əsas qiymətini almazdan öncə, kütləvi istehsalda olan
avtomobillər elektrik mühərriki ilə hərəkət edirdilər: "XX əsrin əvvəllərində
elektrikli avtomobillər tendensiyasına neft son qoydu. Benzin və dizel yanacağı
əlçatan idi və kütləvi avtomobilləşmə zamanı elektrik mühərrikləri unudulmağa
başladı. Bu avtomobillər yalnız konsept (bir nüsxədə istehsal edilmiş nümunə
avtomobili) kimi sərgilərdə nümayiş olunurdu. 2000-ci illərdən başlayaraq artıq
yenidən alternativ enerji ilə çalışan avtomobillərə maraq yaranmağa başladı.
Son beş ilin tendensiyası isə məhz elektrik mühərrikli avtomobillərdir”.
"Hər dəfə qaz
verəndə vicdanım ağrıyır”
T.Yusifov mətbuata açıqlamasında bildirib ki,
ekoloji avtomobillərin təbliğatçısı olaraq bir bayraqdar olmaq istəyir: "Özüm
də elektrik mühərrikli avtomobilə keçid etməyi planlaşdırıram. Bunu dəb üçün
deyil, mənim idarə etdiyim avtomobildən arxada dayanan avtomobilin sürücüsünü
və onun ailəsini, kənarda dayanan piyadaları zəhərləməmək üçün edirəm. Hər dəfə
qaz verəndə vicdanım ağrıyır”. Elektrikli avtomobillərin qət etdiyi məsafə bir
çox insanı narahat edirdi. Batareya texnologiyasındakı inkişaflar bu
narahatlığı geridə qoyur. Hazırda həftədə bir dəfə batareyanın doldurulması
kifayətdir. Tam batareya ilə 500 kilometrə qədər səyahət etmək mümkündür. Yanacaq
qənaətində yeni bir dövr başlatmaq xüsusiyyətlərinə sahib olan elektrikli
vasitələr, yanacaqdoldurma stansiyalarını həyatınızdan tamamilə kənarlaşdırır.
Daha sürətli, daha geniş və səssiz keyfiyyətləri ilə də seçilir. Daxili
nəqliyyat mühərriki olmadığı üçün bu avtomobillərin texniki xidmət xərcləri adi
nəqliyyat vasitələrindən xeyli aşağıdır.
"Elektrikli
avtomobillər atmosferi çirkləndirmir”
Nəqliyyat
eksperti Ərşad Hüseynov"Kaspi”yə açıqlamasında bildirir ki, elektrikli avtomobillərin təhlükəsizlik
baxımından üstünlükləri çoxdur: "Elektrikli avtomobillər ən yeni nəsil
avtomobillərdir. Ona görə də, təhlükəsizlik baxımından üstünlükləri çoxdur. İlk
növbədə ekoloji təhlükəsizlik dayanır. Çünki bu avtomobillərin daxili yanma mühərrikləri
yoxdur. Daxili yanma mühərriki planetdəki ən böyük fosil yanacağı istehlakçısı
və CO2 yayıcısıdır. Bir əsrdən çoxdur ki, atmosferi çirkləndirir. Düzdür, bəzi
mütəxəssislər hesab edir ki, əslində elektrikli avtomobillərin istifadə etdiyi
elektrik enerjisi də ətraf mühitə müəyyən təsirlər nəticəsində əldə olunur.
Amma o təsir onsuz da var. Çünki biz elektrik enerjisini məişətimizdə,
istehsalatda, sənayedə tükədirik. Bundan qaça bilmərik. Bununla yanaşı,
alternativ enerji mənbələri də var. Bu baxımdan, birmənalı olaraq, ətraf mühitə
elektrik mühərrikli avtomobillərin ziyanı daha azdır”.
Ekspert vurğulayır ki, bu avtomobillərin
mühərrikləri səssizdir: "İkinci əsas nüans ondan ibarətdir ki, bu
avtomobillərin mühərriklərinin səsi də yoxdur. Əslində bu, mühüm üstünlükdür.
Şəhər küçələrində, prospektlərdə səs-küy azalacaq. Bundan əlavə, insanların
həyat və sağlamlığı üçün daha etibarlıdır, son nəsil avtomobillərdir. Sərnişinlərin,
sürücünün, hətta yolda hərəkət edən piyadaların da təhlükəsizliyi yüksək
şəkildə təmin olunur. Çünki burada müasir naviqasiya, aktiv təhlükəsizlik
sistemləri var”.
"Artıq o
əlçatmaz qiymət yoxdur”
Həmsöhbətimizin sözlərinə görə, bu avtomobillərlə
bağlı əsas problem qiymətlərinin baha olması idi: "Son 5 ilə qədər qiymətlər
çox yüksək idi. Getdikcə texnologiyalar təkmilləşir, qiymətlər dəyişir,
dünyanın demək olar ki, avtomobil istehsalçıları artıq elektrik mühərrikli
avtomobilləri istehsal edir və rəqabət də artdığı üçün qiymətlərdə azalma olur.
Artıq o əlçatmaz qiymət yoxdur. Orta statistik avtomobil həvəskarları əldə edə
bilərlər. Dünya ölkələrində olduğu kimi Azərbaycanda da elektrikli, hibrid
avtomobillərin sayı 100-ü keçib. Bu sevindirici tendensiyadır”.
Qeyd edək ki, hazırda doqquz ölkədə 2025-2040-cı
illər arasında daxili yanma mühərrikləri
olan avtomobillərin satışına tamamilə qadağa qoyulub. Norveç bunun 2025, Fransa
isə 2040-cı ilə qədər reallaşacağını açıqlayıb.
Aygün ƏZİZ