Bakıya “qaçaqmal” üçün gələn aktyor
O, ömrünü səhnədə başa
vurdu
Rusiyanın kino ictimaiyyəti Andrey Mironovun 80 illik yubileyini
silsilə tədbirlərlə qeyd edir. Aktyor
martın 7-də doğulub. Amma anası, nədənsə onun doğum tarixini 8 mart kimi
qeyd etdirib. Ona görə də, Mironov ömrü boyu ad günlərini Beynəlxalq Qadınlar
Günündə qeyd edib. Ümumiyyətlə, o, həmişə anasının dediyi kimi hərəkət etməyi
xoşlayırdı. Onun valideynləri də incəsənətlə sıx bağlı insanlar idi. Atası
Aleksandr Menaker Moskva Estrada və Miniatür Teatrının aktyoru, sonralar isə
həm də rejissoru kimi fəaliyyət göstərib. Anası Mariya Mironova da əri ilə eyni
teatrda işləyib və bir çox yumoristik və satirik obrazların aktrisası kimi
tanınıb. Onların tanışlığı da maraqlı olub: Moskva teatr truppasının Rostov-Don
şəhərinə qastrolu zamanı ilk dəfə tanış olarkən Mironova və Menaker - hər ikisi
artıq evli idi. Lakin ilk baxışda Mariya Mironovaya vurulan Menaker qastrolun
davam etdiyi müddətdə xanımın qəlbini ovsunlaya bilir. Moskvaya döndükləri zaman
artıq Mironova sənədli filmlərə rejissorluq edən əri Mixail Slutskidən,
Aleksandr Menaker isə Tbilisi Opera Teatrında balerina olan xanımı İrina
Lipskerovadan ayrılır. 1939-cu il sentyabrın 20-də Aleksandr Menaker ilə Mariya
Mironova evlənirlər. Onlar 45 il birlikdə yaşayırlar. Hər evlilik ildönümündə
Aleksandr "Əziz Maşa, səni günümüz münasibətilə təbrik edirəm. Saşa” - məzmunlu
teleqramı Mariyaya yollayırdı.
Mariya Vladimirovna Andreyi dünyaya gətirəndə 30 yaşı vardı. Əvvəlcə
aktrisalıq karyerasının ailəsinə mane olmadığını düşünürdü. Bir gün uşaq
xətrinə müvəqqəti olaraq səhnə ilə vidalaşmaq qərarına gəlir. Andreyin dünyaya gəlişi ilə qadının həyatı
başdan ayağa dəyişir. Marina artıq karyerasını ikinci plana keçirməyi qərara
alır. "Mənim üçün ən vacib olanı - ailədir”- deyə bildirir. Andreyin xətrinə
Marina qastrollardan imtina edir, yayda, ümumiyyətlə, bütün tamaşaları
qrafikindən çıxarır. O vaxtının çoxunu oğluna həsr etmək istəyirdi. Andreyin
atası milliyyətcə yəhudi idi. Övladlarının gələcəyini daha təhlükəsiz etmək
üçün valideynləri onun soyadını "Mironov” kimi yazdırırlar. Andrey Mariya
Vladimirovna üçün kainatın mərkəzi
idisə, onun üçün isə anası dünyanın ən sevimli insanı idi. Onların arasında
gözəgörünməz bağlar vardı. Andreyin nənəsi məktəb müəllimi idi. Onun kimi
qadınlar evdə də ciddi pedaqoqlar sayılırdı. Mariya özü də kifayət qədər ciddi
idi, amma heç vaxt ədalətini itirmirdi. Çoxları qeyd edirdi ki, Andryuşa hələ
uşaqlıqdan anasına hədsiz hörmət edir və ondan qorxurdu.
Teatr üçün xoşbəxt tapıntı
Müharibə illərində onlar Daşkənddə yaşayırdılar. Davadan sonra Moskvaya geri qayıdırlar. Andrey Moskvada,
əsasən şair, yazıçı və alimlərin oxuduğu 170
saylı məktəbdə təhsil alır. O, valideynlərinin təsiri ilə teatra maraq
göstərir və məktəbdə öz fəallığı ilə seçilir. Bu fəallığına görə də "Sadko”
filminə dəvət alır. Bu filmdə kasıb kəndli həyatını əks etdirməli olan bir neçə
uşaq tələb olunurdu. Onlar filmin bir neçə epizodunda cırıq paltarda çəkilməli
idilər. Lakin çəkiliş meydançasına təzə paltarda gələn Andrey Mironov rejissor
Aleksandr Ptuşko tərəfindən qovulur. Ancaq ilk uğursuzluq onu həvəsdən salmır.
Anası onu diplomat görmək istəyirdi. Ancaq Andrey anasının arzularını
doğrultmadı. O, artist olmaq, anasını rolları ilə ovsunlamaq istəyirdi. 1958-ci
ildə orta məktəbi bitirdikdən sonra Mironov Boris Şukin adına Teatr İnstitutuna
daxil olur. Paralel olaraq aktyor, kino
çəkilişlərində iştirak edir. Teatr məktəbini bitirəndən sonra sənədlərini
Vaxtanqov adına teatrın truppasına verir. Andreyi truppaya qəbul etmirlər,
əvəzində Satira Teatrı gəncdən imtina etmir. "Teatrda mənə yaxşı münasibət
göstərirlər, amma buna çox inanmıram, elə bilirəm ki, onlar saxtakarlıq
edirlər” - deyə əvvəlcə xeyli kədərlənir.
"Andryuşanın əvvəlcə niyə belə qərar verdiyini bilmirəm”- deyə Andrey
Mironovun teatrdakı həmkarı Vera Vasilyeva danışır: "Mironov teatr üçün
"xoşbəxt bir tapıntı” oldu. Teatra nə qədər gənc tamaşaçı - xüsusən gözəl gənc
xanımlar cəlb etdiyini bilmirsiniz. Qızlar xidməti girişdə onu gözləyərək bilet
növbəsində dayanır, ona davamlı aşiq olurdular. Ancaq məşqlərdə, tamaşalarda
Andrey yalnız iş haqqında düşünür, həddindən artıq məsuliyyətli görünürdü.
Andryuşa heç vaxt ulduz xəstəliyinə tutulmadı”- deyə Vera Vasilyeva davam edir:
"O, inanılmaz dərəcədə tərbiyəli bir gənc idi. Mariya Mironova iradəli, sərt
bir qadın idi. Evdə həm ərini, həm də oğlunu böyüdürdü. Və buna görə, ona
hörmət və pərəstiş edirdilər. Yəqin qorxurdular. Mariya Vladimirovna tamaşaya
gəlməyə hazırlaşanda Andryuşa yanımıza gəldi və sakitcə titrəyərək nəfəs aldı:
"Bu gün anam tamaşaya baxacaq”. O, anasının fikirlərinə çox etibar edirdi. Onun
fikirləri gənc üçün bir növ imtahan idi. O, hətta geyimlərini də anasının
zövqünə görə seçirdi. Şəxsi ailəsi ilə də bağlı anası ilə məsləhətləşirdi”.
Andrey Mironov "3+2” çəkilişindən sonra həmkarı Natalya Fateevadan
ötrü az qala başını itirdikdə, tərəddüd etmədən dərhal bu barədə məktubda
anasına məlumat verir. Və hər sonrakı məktubunda anasına qara saçlı gözəllə
romantik münasibəti haqqında yazır. Mariya Vladimirovna baş verənlər barədə
çox şərhlər verməsə də, sevgi macərası
bitəndə sevinir. Ancaq Andrey vaxtaşırı ona Natalya Nikolayevna üçün
darıxdığını söyləməyə davam edirdi.
"Gör necə şeytan təşrif
buyurub”
1963-cü ildə "3+2” komediya filmi ekranlara çıxandan sonra Andre
Roman Lyubeşkin obrazı ilə öz istedadını nümayiş etdirərək əsas ampluasını
tapır. 1964-cü ildə isə "Avtomobildən qorun” filmində çəkilir. Rejissor Eldar
Ryazanovun dəvəti ilə çəkilişlərə cəlb olunan Mironov, aztapılan məhsulların
gizli satışı ilə məşğul olan mağazanın hiyləgər sahibi Dima Semitsvetov
obrazını oynayır.
1966-cı ildə premyerası keçirilən film milyonlarla sovet
tamaşaçısının rəğbətini qazanır. "Avtomobildən qorun” komediyası xarici
kinofestivallarda da mükafatlara layiq görülür.
Nəhayət, 1968-ci ildə sovet kinoteatrlarında Leonid Qaydayın məşhur
"Brilliant əl” filmi ekranlara çıxır. Macəra komediyası janrında çəkilən film,
qızıl-zinət qaçaqmalçılığı ilə məşğul olan şəxslərin planından bəhs edirdi. İlk
olaraq Leonid Qayday qaçaqmalçılardan biri - Qennadi Kozodoyev obrazını "Qafqaz
əsiri”ndə də çəkdiyi Georgi Vitsinə vermək istəyirdi. Lakin Andey Mironovun
"Avtomobildən qorun” filmini izlədikdən sonra rolu perspektivli aktyora vermək qərarına
gəlir və seçimində yanılmır. Baş rol ifaçısı Yuri Nikulinin təkidi ilə filmdə
"Uğursuzluq adası” mahnısını şəxsən ifa edən Andrey Mironov vokal
göstəricilərinin də yüksək olduğunu nümayiş etdirir. Bundan sonra teatr
tamaşalarında, xüsusən müzikllərdə Mironov solo ifalara geniş yer verir. Bu
film Krımda, dəniz kənarında çəkilib. Xarici liman şəhəri səhnələri isə Bakıda
lentə alınıb. Çəkiliş qrupu 1960-cı ilin isti yayında filmi çəkmək üçün Bakıya
gəlir. Çəkilişlər Qalada, köhnə bakılılara yaxşı tanış olan əfsanəvi "Nərgiz”
kafesində, Fəvvarələr meydanında, Mərdəkanda, Şıx yolunda, Bakının Dəniz
limanında aparılır. Mironov tanınmış aktyorlar ailəsindən olması ilə heç vaxt
öyünmür və bu barədə söhbət açmamağa çalışırdı. Yuri Nikulini isə belə gizlilik
əyləndirirdi. Bir dəfə Mironov, Papanov və Nikulin Bakıda qastrolda olarkən
şərəflərinə açılan süfrədə Nikulun badə qaldırır: "Əziz yoldaşlar, siz Mironov
və Menaker kimi görkəmli aktyorlar haqqında eşitməyə bilməzsiniz. Həmçinin
aktyor Papanov... İndi onlar sizin aranızdadır, gəlin onların sağlığına içək” -
deyir.
Andrey özünün məşhur olmasını "Brilyant əl” filminin ekranlarda
nümayişindən sonra Rusiya şəhərlərinə qastrolu zamanı başa düşür. Yerli
hoteldən çıxan zaman yanından velosipedlə keçən oğlan dayanaraq ağzını az qala
aktyorun üzünə yapışdırır: "Gör necə şeytan təşrif buyurub”. Mironov onda artıq
məşhur olduğunu anlayır. Andrey Mironov bu filmlə öz populyarlığının zirvəsinə
çatır. Yaratdığı Kozodoyev obrazı mənfi xarakterli olsa da, Mironovun şəxsi xarizması
və pozitivliyi tamaşaçının simpatiyasını artırır.
76 milyon sovet vətəndaşının kinoekranlarda izlədiyi "Brilyant əl” bu
gün də sovet kinokomediyalarının şedevrlərindən sayılır.
Bu filmdən sonra da bir çox ekran əsərlərində rol alan aktyor, 1973-cü
ildə "İtalyanların Rusiyadakı qeyri-adi sərgüzəştləri” filmindəki polis zabiti
Andrey Vasilyev obrazı ilə yenidən populyarlıq qazanır. 50 milyon sovet
tamaşaçısı filmi izləyir. Filmin şöhrəti aktyora "Əməkdar artist” fəxri adını
qazandırır.
1976-cı ildə isə aktyor Mark Zaxarovun "12 stul” bədii televiziya
filmində məşhur avantürist (hoqqabaz) Ostap Bender obrazını canlandırır. 70-ci
illərdə Mironovun populyarlığı zirvəyə qalxır. O, filmlərlə yanaşı, Satira
Teatrında da fəaliyyətini davam etdirirdi.
Muzeyə bağışlanan əşyalar
Təəssüf ki, aktyorun səhhəti karyerasının xoşbəxt anlarını tam
yaşamağa imkan vermir. Hələ uşaq vaxtı Daşkəndə evakuasiya olunan zaman Mironov
dizenteriya xəstəliyinə yoluxmuş, lakin həkimlərin səyi ilə ölümdən xilas
olmuşdu. Bundan sonra uzun illər ərzində sağlamlığında problem olmasa da,
1978-ci ildə aktyorun beyninə qan sızır. Həkimlərin təkidindən sonra o, əməliyyata
razılıq verir. Həkimlər xroniki infeksiya daşıyıcısı olan bir neçə limfa vəzini
onun bədənindən çıxarırlar. Lakin səhhətindəki problemlər sonrakı illərdə özünü
tez-tez büruzə verməyə başlayır.
1980-ci il dekabrın 18-də Andrey Mironov Rusiya SSR xalq artisti
fəxri adına layiq görülür. Ömrünün son illərində daha çox teatr qastrollarında
çıxışlar edən Andrey Mironov ölümünü də səhnədə qarşılayır. 1987-ci il avqustuun
16-da Riqada qastrol səfərində olan teatr truppası səhnədə "Ağlasığmaz gün,
yaxud Fiqaronun evliliyi” adlı tamaşanı təqdim edir. Sonuncu səhnəni oynayan
zaman Andrey Mironov qəfildən huşunu itirir. Dərhal yerli xəstəxanalardan
birinə çatdırılan aktyorun beyninə qan sızdığı məlum olur. Həkimlər iki gün
onun ürək döyüntüsü funksiyalarını bərpa etməyə çalışsalar da, 47 yaşlı aktyoru
xilas edə bilmirlər. "Andryuşa artıq çəkiyə meylli idi”- deyə Vera Vasilyeva
xatırlayır: "O, artıq çəki ilə çox və inadla mübarizə aparırdı: tennis oynayır,
üzür, davamlı hərəkət edirdi. Ömrünün son aylarını Latviyada dəniz sahilində
keçirirdi. Hər gün üzürdü. Kim bilir, bəlkə də xəstəliyin belə birdən baş
verməsinin səbəbi bu idi. Baxmayaraq ki, ümumiyyətlə, heç kim Andryuşanın özünü
heç vaxt pis hiss etdiyini görməmişdi. O, heç vaxt heç nədən şikayət etmirdi”.
Mariya Mironova isə oğlundan sonra qlobal tənhalıq yaşadığını
bildirir. O, evinin hər küncündə mümkün qədər Andreyin xatirəsini qorumağa
çalışırdı. Onunla bağlı olan əşyaları isə muzeyə vəsiyyət edir...
Rusiya mətbuatından tərcümə etdi
Təranə Məhərrəmova